BM-värden

Det var en sådan positiv överraskning att besöka min barnmorska igår! Alla världen hade förbättrats för mig och mitt glukos (socker i blodet) hade till och med sjunkit! Jag som äter så mycket fruktsocker! Bra, för det värdet ska man inte ha högt eftersom det då föreligger risk för graviditets-diabetes. Har jag lika bra värde nästa gång skulle de inte kolla glukos-värdet mer eftersom det var så bra.

Det känns bra att Hb-värdet har stigit på dessa 5 veckor tack vare Blutsaften. Om tre veckor är det dags för återbesök och då återstår det att se vad som skett, jag är väldigt säker på att det stigit ännu mer då!

Hb-värde: 114 (105 förra besöket)
Blodtryck: 110/70 (105/75 förra besöket)
Glukos: 5,1 (5,5 vid förra besöket)
Viktuppgång: + 8 kg. på hennes våg, + 6 kg. på vår (+ 2 kg. sedan förra besöket i v. 20) 
SF-mått: 24 (första gången det mättes.)
Hjärtljud: 156 slag/min även denna gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0