LörDagens tacksamhet

Jag vaknar av en livfull, välriktad spark i sidan som strax efterföljs av fler. Inne i magen är det full aktivitet på lill-♥ och jag konstaterar att jag nog inte kan sova mer. Klockan är 7:14 och jag har sovit som en prinsessa i natt. Funderar över den mysiga gårdagen med härlig lunch och behövligt tjej-snack med bästa C (som resulterade i att jag inte hann städa så fina Johan gjorde det!) och som avslutades med oväntat besök i form av släktingar till Johan från Stockholm, en kram av älskade bror och vit chokladmousse med nyplockade blåbär. Somnade som en stock efter den helkvällen.

Mitt i denna morgonfilosofiska stund vaknar Johan till och ler lyckligt och Lotus börjar sträcka på sig. Vi tre + Krypet myser ihop oss och bara är. Lugn och ro och lågmälda samtal om vår mysiga framtid. En trött hund som luktr av nybakta bullar och en förvissning om att denna dagen är vår, och endast vår, och att vi fyller den med det vi vill.

En perfekt start på en skön dag som innefattar kak-bak och kanske en tur till Bondes marknad.

TACK!


Kommentarer
Postat av: Erika

Ja, det finns en liten bit tårta kvar så det är bäst att du skyndar dig hit om du vill ha ;o)



Vi var och kikade lite på bondens marknad. Spanade efter dig men såg dig inte.

Men det brukar ju bara vara du som ser mig vanligtvis. =)



Hoppas att kakbaket gick bra.

Massa kram !

2008-08-16 @ 15:16:05
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag kan riktigt känna hur mysigt det var.

Just bebisväntan och småprat och mys, mys, mys.

2008-08-16 @ 20:44:03
URL: http://malvalin.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Erika: :)



Annat dök upp så vi var aldrig på marknaden idag, tror jag att du inte såg mig! :)

Kakan blev jättefgod och då vi hade turen att få middagsgäster ikväll blev den en perfekt efterrätt!



Kramelikram!



Malin: Ja, det var tok-mysigt! Det är ju så himla härligt nu då man känner bebisen hela tiden! Så häftigt att den gör sig hörd och vill påminna om sin viktiga existens!



Kramalin

2008-08-17 @ 08:28:29
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0