Man är vad man tänker

Förmodligen kommer beskedet om havandeskapspenning idag. Försäkringskassan ringde igår och frågade ut mig en lång stund, trots korrekt ifylld blankett och trots en datorskriven bilaga på 2 sidor. Hon satt och läste bilagan under tiden vi pratade, varför inte läsa den innan så kanske hon inte behövt ringa allas? Byråkrati-funderingar...

Nu går jag och mumlar som ett mantra "Jag ska ha heltid, jag ska ha heltid, jag ska ha heltid" så nu är det bara att invänta det slutgiltiga! Hon sa i alla fall att jag var berättigad det från 1 oktober, inte 6 oktober som jag ansökt från, så det "tjänade" jag ju en vecka på! Bra, dit är det "bara" fem veckor, och det tror jag går bra!



Kommentarer
Postat av: Misen

Åh jag vet precis vad du pratar om. J'kla byråkratikrångel... Hoppas allt fixar sig. Och grattis till bebisen i magen!

2008-08-21 @ 20:16:32
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Misen: Tack, tack, det känns verkligen jättespännande! :)

2008-08-22 @ 06:37:55
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0