Eko-hjälten Elisabeth

Redan för åtta år sedan slog Elisabeth upp portarna till eko- och rekobutiken Grön Gåva. Dagligen står denna rara kvinna, som kommit att bli en väldigt fin vän, bakom disken till stan's bästa eko-butik. Här trängs téer, kläder, barnvård, hudvård, torrskaffning, choklad (!!!) och ett bra utbud med Fair Trade-märkta produkter. Dessutom finns ett bra utud med väl utvalda böcker.

Elisabeth själv har stor kunskap om alltifrån till hur saker produceras och villkor där, gifter och tillsatser i mat, sjukdomstillstånd och hur de kan botas på ett eko-vänligt sätt. Tack vare denna eko-kämpe har jag fått många blogg-tips och hjälp med att förändra saker i vardagen till det bättre.

Butiken är också värd ett besök bara för att få tips om olika mässor, marknader och utställningar som är på G!

Elisabeth, det du gjort, och fortfarande gör, för vår stad är tillräckligt för att du ska bli Årets Öviksbo! För oss är du en aldrig sinande källa på kunskap och vi tycker du är helt otrolig!


Kommentarer
Postat av: Nadia

En jättefin butik - som jag besöker aldeles för sällan! Och jag använder mig inte nog av kunskapen som finns heller ...

Vi ska ses oftare Elisabeth! :)

2008-12-10 @ 10:18:06
Postat av: Malin Harju

Nadia: Ja, den är helt underbar!!!

2008-12-10 @ 10:33:26
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Johan

Grön Gåva är stans bästa och viktigaste butik. Alla borde handla där! Härligt med människor som sprider ljus i mörkret! Hatten av för dig Elisabeth!

2008-12-10 @ 12:00:49
Postat av: Malin Harju

Johan: Jepp, jag håller med! Dessutom är Elisabeth en sådan rar person! :)

2008-12-11 @ 09:03:57
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0