Kvällens julinspirerade middag; ka

MMS

Kvällens julinspirerade middag; kaneldoftande potatis, stekta quornfiléer och julmust-sås! Jag älskar att få experimentera i köket! :) Gjorde klyftor av KRAV-potatis och lät de koka upp och rinna av. Blandade de sedan med 1 påse hela kanelstänger, 1 msk kanel, 1 msk anis, 3 msk farinsocker och salt,peppar och olja. In i ugnen i 225 grader i 20 min tills potatisen fått en gyllene färg och är mjuk men ändå fast i mitten. Under tiden stekte jag quornfiléer och kryddade med grillkrydda. Sedan kokade jag upp 3 dl julmust och vispade bort kolsyran. Redde sedan av med Maizena och havremjölk och smakade av med shoyu av Renée Voltaire, salt och peppar. Hur gott och adventmysigt som helst!


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

ojsan ingen dåöig middag det där inte

mums.



ha det finast

2008-12-21 @ 21:00:18
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

vintageretroprinsessa: Nix, det var hur gott som helst!



Lycka, hälsa och välgång!

2008-12-22 @ 09:27:05
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0