Leon

Hur mår då Leon nu? Jo, han har ingen feber (37,3 imorse då Johan kollade och då hade han legat och vevat en massa i sängen + att han var arg för att han hade ont i magen så det känns alldeles normalt) men är fortfarande (eller igen?) snuvig och rosslig. På julaftonskvällen tyckte vi han rosslade så hemskt så vi fick en jourtid på sjukhuset men allt lät som vanligt toppen med lilleman så de tyckte vi skulle fortsätta ge koksaltlösning innan han äter de gånger vi tycker han rosslar mer. Eftersom han inte var "onormalt slemmig", hade feber eller ett försämrat allmäntillstånd kunde de inte göra mer, men der var skönt att få kolla upp det i alla fall!

Eftersom han grymtar och har alla sina ljud för sig då och då (läs alltsomoftast) så låter det nog ibland värre än det är, men jag hörde att denna förkylning går igen och igen om man väl åker på den (speciellt för små barn) så nu kommer vi att vara mer restriktiva ett tag med vilka vi träffar för att Leon ska få chans att bli frisk och slippa slita så ont av att känna sig krasslig.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi har en sån där grymtare som flåsar och låter för jämnan med. Och han låter nästan lika mycket nu som då han var ny. Och då han varit sjuk nu så låter det ju nästan som ett gammalt avloppsrör som rosslar.

2008-12-27 @ 09:48:56
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Lisa: Ha, ha, då vet du precis vad jag menar ju! :D

2008-12-27 @ 12:39:36
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Toste var riktigt rosslig och hostig ett tag. Jobbig förkylning. Men han var glad och full fart på ändå vilket kändes skönt! Skönt när man inte behöver bir rekommenderad antibiotika att ta ställning till. Ingen av mina barn har behövt ta det ännu.

2008-12-28 @ 21:50:18
Postat av: Anonym

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-28 @ 21:56:32
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sarasofi

Vill bara säga att både ni föräldrar och Leon är starka och kämpar på bra. Att vara föräldrar är bland det svåraste och mest fantastiska som finns tänker jag. Det är tur att ni har varandra som backup, för man behöver också få vila ibland och få... ja, jag tror att en del av att vara stark för sitt barn betyder att man också kan vara "svag" ibland och ta hjälp från andra. Lite julfilosoferande här, men du förstår vad jag menar hoppas jag, och egentligen det enda jag ville säga var vilken tur ni har som fått underbara Leon och vilken tur han har som fått er som föräldrar - tillsammans är ni starka. :)

2008-12-29 @ 12:58:31
Postat av: Malin Harju

Nadia: Härligt! Vi har kört med vanligt koksalt och det hjälper!



Anonym: Detsamma!



Sarasofi: Vilka fina rader! Tack snälla du! :D

2008-12-29 @ 13:11:07
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0