Nyårs-kvällen

Slutet på det fantastiska 2008 kommer att firas lugnt och mysigt med F och M hemma hos oss! :D Varje nyår (och midsommar) är vi samma glada gäng som brukar träffas, men i år spriddes vi lite för vinden pga. att alla inte bor i samma stad och var tvugna att åka hem och jobba mellandagarna osv. Dessutom ska ju Leon inte träffa alltför många samtidigt så det kom passande just i år. F och M bor nästan granne med oss och vi är jätteglada att de ville komma, trots att det inte blir som förr precis i år. :)

Middagen som ska avnjutas (förhoppningsvis!) då? Jo, den ser ut som sådan;

¤ Allra först bjuds en alkoholfri drink med vaniljglögg, mineralvatten med citronsmak, limeklyfta, en kanelstång och granatäppelkärnor.

Se hela bilden Bild lånad från Ekofrukter.

¤ Som förrätt serveras en citrussallad med saffranshalloumi med hembakade smördegsstänger med lagrad ost och färska örter.

¤ Varmrätten blir Malin's curry med basmati-råris och sallad till.

¤ Till dessert blir det en sorts trippel-panna cotta med kanel, saffran och vanilj med lingon och pepparkakssmul.

Har även köpt hem eko-chips och eko-godis i form av hårda karameller,  lakritssnurror, cola-flaskor och sura godisar!

Vad ska ni göra/äta ikväll?


Kommentarer
Postat av: Annie

Åh så gott det lät! Jag har fortfarande inte kommit på min huvudrätt, så jag kanske adopterar den från dig. Till förrätt blir det klassiska vita formbröd med chevré, honung och valnötter.

2008-12-31 @ 11:49:43
URL: http://viviv.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hos oss blir det egenfångad rådjurssadel med hemmagjord bearnaise och potatis, sedan egenfixad dajmglass. En nykter kväll med mys i soffan!

2008-12-31 @ 14:13:54
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Cecilia Karlsson

Din meny lät supergod, bra med tips inför nästa nyår. Hos mig ska vi äta rostat lantbröd med avocado-pepparrotsröra, potatisgratäng med ostfyllda veggieschnitzlar och vit chokladpannacotta med hallonsås. Gott nytt år!

2008-12-31 @ 15:01:36
Postat av: johanna

Hej! Jag har nyligen hittat hit och eftersom jag också lever "eko-liv" så intresserar din blogg mig väldigt mycket.



Vår nyårsmeny är ekologisk (såklart) i den utsträckning det gick att få tag i det. Ekologisk mascarpone var visst inte att tänka på... muttra

Gott nytt år!

2008-12-31 @ 15:59:50
URL: http://esterpysslar.blogspot.com
Postat av: Erika

Vad mysigt ni kommer att ha ikväll =)



Här blir det lugnt, Mats har lagat middag som vi alldeles strax ska äta. Någon slags fläskfilegrejs =)

Jag har gjort ris ala malta till efterrätt.



Gott Nytt År till dig med! Och visst ska vi ta fikan nästa år ;)



Massa kram!

2008-12-31 @ 17:50:03
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Annie: Mums! Det lät gott!



Lisa: Vilket eko-tänk! :) Här är också nyktert, Johan är nykterist och jag dricker inte något när jag ammar såklart! (Pga min magkatarr annars så slinker max 1 ½ glas vin (dricker endast vin) ner innan den kraschar så det känns så gott som nyktert!) Dessutom skriver vi alltid på för En vit jul-kampanjen så jul är = helnyktert hos oss!



Cecilia Karlsson: Åh gud, det lät ju hur gott som helst! :P



johanna: Vad kul; välkomme hit! Njae, ostar är inte alltid det lättaste att hitta. Själv är jag ständigt på jakt efter eko-halloumi!



Erika: Japp, det hade vi! Vad härligt att han är så hänfig i köket! Och ris a la Malta är ju hur gott som helst!



Det låter det med fika! Mums!



Många kramar!

2009-01-01 @ 10:48:46
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0