Hänger och svänger i en?

Det mys vi ordnade i Leon's säng börjar han nu växa ur och vi tänker om lite. Våran lilla Skrudderutt har ju av och till ont i magen som en följd av de järndroppar han tar 2 ggr. per dag för att höja hans Hb-värde. (Detta är dock inte lågt ännu så har vi tur kommer det inte att sjunka för Leon och han kan sluta med dem!)

Vi märker dock att han sover lugnare i babyskyddet till bilen (förmodligen för att han blir ihopkrupen då) eller såklart i våran famn. Vi har upptäckt att om vi skaffar större karbinhakar så borde den där underbara hängmattan vi köpte passa i vår spjälsäng. Barn kan ju sova i den upp till 4 månaders ålder, och det blir ju nästan 6 månader för Leon eftersom det är 4 månader på storleken och han är prematur och...ja, ni hajar!

Pappa får införskaffa nya hakar på väg hem från jobbet idag så att vi kan testa inatt!

Babyhängmatta Bild lånad härifrån.

Vi köpte hängmattan på Gröna Grodan och den är tillverkar i Fair Trade-märkt bomull!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Åh va mysigt! Vad mycket saker det finns som jag inte har en aning om!

2008-12-18 @ 12:53:07
URL: http://kikinas.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag ångrar så i i norden att vi aldrig testade det där.

2008-12-18 @ 14:08:40
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Nadia

Å vad spännande att se om det funkar och hur han sover i den! Jag tror att Toste skulle gillat en sån när han var mindre. Han ville också vara "ihopknölad" för att sova gott. Det är han gärna nu också när han sover ute i vagnen. Trångt ska de va! Och när han sover bredvid mig så kryper han nära plus har fötterna tryckta mot eller mellan mina lår :)

2008-12-18 @ 14:33:29
Postat av: Malin Harju

Kristina: Ja, det är en hel uppsjö med saker man dagligen stöter på! :)



Lisa: Hade ni funderingar på det? Vi ska testa nu i helgen!



Nadia: Åh, vad mysigt!!!

2008-12-19 @ 10:21:27
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag var så sugen att testa, med det liksom rann ut i sanden. Och nu är han ju för stor.

2008-12-19 @ 13:36:18
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Nadia

Idag fick vi överraskande hem madrassen till Tostes spjälsäng så nu sover båda barnen på eduras madrasser! :)

2008-12-19 @ 18:42:31
Postat av: Nadia

PROLANA menade jag ... :)

2008-12-19 @ 21:20:25
Postat av: Malin Harju

Nadia: Åh, så härligt! Vi är så himla nöjd med våran, alldeles toppen-bra är den!

2008-12-22 @ 10:42:24
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0