FreDagens tacksamhet

Mys. Hör ni så underskattat det begreppet är? Mys. Det innefattar liksom så mycket. Det kan vara roliga saker som skänker ett pirr av förväntan i maggropen. Det kan vara kärlek och närhet med någon man älskar. Det kan också vara en stunds "bara varande" med sig själv eller i sällskap med en god bok eller tidning och en kopp té.

För mig är mys allt som får mig att må bra och känna  mig upplyft i min själ och mitt inre. Denna tre-dagars helg har så mycket mys att tanka att jag knappt kan bärga mig! Nu väntar en lång promenad med Lotus, Pilates, lunch med Johan och en date med bästa vännen. Ikväll blir det en god middag på enchiladas från Masesgården och sedan en asiatisk film som jag på förhand vet kommer att slå mig med häpnad för sin skönhet!

Imorgon blir det mys med Johan eftersom vi ska hålla på här hemma. Att fixa, renovera, måla och bygga till kan vara mys om man gör det under rätt omständigheter. Man måste ha ett glatt humör, bra musik, alla saker som man kommer att behöva (en viktig punkt, tro mig!) och inte känna någon stress. Då är det lugnt!
På kvällen väntar mys i form av en middag som jag vet kommer att göra mig alldeles lycklig. Mammas mat. Stora delar av min underbara familj. Planer som ska smidas inför en resa vi blir bjudna på i sommar till en vingård i Italien + en weekend i Rom. Hur mycket mys är det?

Söndagen bjuder förhoppningsvis på sin beskärda del mys i form av en god frukost (egenpressad juice av KRAV-apelsiner) och promenader.

Mys.

Smaka på ordet, ta det till er och fyll dess önskan.

Att mysa.

Var och en på sitt vis.

Dagens tacksamhet idag är att jag har så mycket mys i mitt liv.

Mys-Malin, det är jag det! ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0