TorsDagens tacksamhet

Jag har alltid sagt att det är bättre med färre, riktigt nära, vänner, än flera ytliga. Jag har alltid haft turen att få ha det så; att få omge mig med fantastiska, underbara och härliga vänner som kommer alltifrån Umeå i norr till Bjuv i söder. Alla är mig lika nära och betydelsefulla och sedan har såklart även jag en bästa vän, C, som är mitt allt gällande vänner! Hos henne får jag ut precis allt jag behöver ur en vänskapsrelation; kärlek, värme, skratt, närhet, tycka-om-ande mm. Listan skulle kunna göras oändligt lång! Dessutom börjar vi ha känt varandra så länge nu så vi har mååånga roliga (och några mindre roliga) erfarenheter och upplevelser med oss i bagaget! Du är den bästa vän man någonsin kan drömma om och jag älskar dig otroligt mycket, gumman! Min C ska jag träffa imorgon, och det är jag tacksam för! Kram till dig!

Min underbara barndomskompis S som jag käns längst av alla mina vänner är också en ovärderlig skatt! Vi har så många minnen tillsammans ända från 2 års ålder och jag har bl.a. lärt min underbara rödhätta hur man skäms! ;) Att S nu lever tillsammans med en av Johans närmsta vänner är vi så glada över!

L som jag träffade då jag pluggade trodde jag aldrig att jag skulle få en sådan fin relation med, trodde nämligen att vi var alldeles för olika! Men, skenet bedrog och nu träffas vi ett par gånger per år (vi bor dock i samma stad) och det är en sådan där skön relation där man alltid kan ta vid där man slutade sist! L ska jag fika med ikväll, jippie! Vi har nämligen inte setts sen vårat bröllop i augusti!
En annan tjej jag pluggade med är A i Umeå och vi fann varandra direkt! Tillsammans med A i Stockholm är hon nog den av mina kompisar som är jag är mest lik; vi har samma humor och samma sätt att prata och "bete oss". Synd bara är att det bor 11 mil bort för som vi ofta konstaterar så ses vi på tok för sällan...

A-S som jag bott med i Umeå och nu bor i Övik är en annan kär vän. Vi är väldigt olika i mångt och mycket, men hon har varit en ovärderlig vän från start! Jag är så glad över det! Glad är jag också över att hon gift sig med underbare R som både jag och Johan har jättemycket gemensamt med! Livet är bra härligt!

Genom jobbet har jag kommit att lära känna tre ovärdeliga vänner också; A (som jag brukar kalla min Pucca-syster) och K och L som jag jobbar med nu. Aldrig hade jag trott att jag skulle få vänner för livet genom jobbet men så känns det verkligen med dessa tre! Vi skulle som kunna bli "De 3 vännerna och Malin" liksom...Ni är också bäst!

Sedan får vi inte glömma M och A i Stockholm. M som från grunden är Johans bästa vän och hans A (en underbar tjej från Älvsbyn) är våra andra hälfter! Kom hem så kör vi på med parmiddagar, filmkvällar och vin! Jag skulle nästan kunna överväga att lära mig spela g...nej, men mini-golf kanske, om ni kom hem! ;)

Sedan har vi S i Falun, min fina kusin, min "faster" som inte är det, N som ofta läser min blogg och som på kort tid blivit en jättefin mail-kompis (vi får ta att styra upp en live-date snart!) , M och M som vi snart ska se Kent med, P på Storgatan och D i Göteborg.

Ni får mig alla att bli sjukt sentimentala då jag ser er alla så här samlade (skulle nog inte palla att skriva om min tacksamhet gällande familjen, men det kommer en vacker dag det med!) och ni är alla så betydelsefulla för mig!

Tack för att Ni finns och för allt underbart alla ni gör för mig! Idag är alla ni min Dagens tacksamhet!


Kommentarer
Postat av: K

Du e go du! (om du menar mig förståss på jobbet,hoppas det) jag är tacksam för att jag har dig, du är så snäll och kul person! en riktig inspirationskälla kram

2008-02-28 @ 08:52:49
Postat av: Malin Harju

K: Klart jag menar dig ju! Tack för dina fina rader! Kram gumman!

2008-02-28 @ 09:46:06
Postat av: C

LOVE YOU! Va skulle ja göra utan dig (nu kom de några tårar, ä lite blödig nu för tiden:))

Stor kramen

2008-02-29 @ 17:19:10
Postat av: Malin Harju

C: Underbara du, vad skulle jag göra utan dig? Det är monstret i dig som gör att det tåras! ;)

Kramar i massor från en som korkat upp fredags-vinet...om ett år eller så ska vi dricka världens godaste eko-vin; Bon Terra tillsammans med en brie-tårta. Deal?

:)

2008-02-29 @ 17:46:14
Postat av: Nadia

Skoj! :)
Ja snart får vi ta å ses verkligen!!!
:)

2008-03-01 @ 15:15:51
Postat av: C

JA! Alkohol saknar ja faktiskt inge alls, med då va man väl ingen stor drickare heller:) Men ost, ååå ost:) Ha en mysig helg. Puss på er från oss!

2008-03-01 @ 17:47:22
Postat av: Malin Harju

C: Precis! Det blir väl så då man inte storkonsumerar annars heller. Men cheeses vad vi ska festa loss på ostar sen! ;)

Kram på er 3!

2008-03-02 @ 08:44:08
Postat av: Malin Harju

Nadia: Ja, det får vi verkligen göra! Sikta in oss på en eko-date ivår! ;)

2008-03-02 @ 08:50:10
Postat av: Anna

Golf säger du :-)Du är ju bara för härlig! Vi är sega, men vi kommer så småningom.... Ha det bra! /Anna

2008-03-04 @ 19:10:22
Postat av: Malin Harju

Anna: Ha, ha, ja du ser vad jag skulle kunna göra! Vi vet att ni kommer, vi längtar bara så!

Hälsa M!

Massa kramar!

2008-03-05 @ 05:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0