NEJ!

Två somrar i rad har vi av någon outgrundlig anledning haft invasion av flygmyror under två dygn. Inomhus. Första året kom Anticimex hit, men andra året lyckades vi åtgärda det själva. Hade det i åtanke nu då vi renoverade och fogade tätt, tätt intill alla lister och skarvar, det är nämligen så de tagit sig in förr. Vår lägenhet ligger nere i stengrunden i ett hus som nästan är 100 år och som rör på sig regelbundet, vilket luckrat upp gamla fogar. Trodde vi åtgärdat det tillräckligt men imorse satt en flygmyra på täcket. Sån't ger mig panik, jag får ångest efter första årets uppgåt då vi hade ca. 5 000 myror i sovrummet på ca. 5 kvm...get the picture? Känns mindre kul att vi ska ut på landet och bo där nu, då har man ingen koll på eventuell spridning. men å andra sidan, de gör ju ingenting. Kommer att låta Johan gå in först på måndag då vi kommer hem och om det är fullt med myror sätter jag mig i bilen igen och åker hem till mamma och J och sover där tills allt är borta, har ju liks sov-grejor i bilen packade och klara efter landet-vistelsen.

Fasen, trodde vi kalrat oss i år eftersom de normalt kommer första helgen i juli mn kah inser att det är det kalla vädret som endast fördröjt h-vetet.

*suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0