Batteri-drivna prylar

Jag tycker att man ofta ställs inför pest- eller koleraval här i livet. Av två onda ting måste man välja något liksom. För ert par dagar sedan blev det så för mig då det kom till dilemmat varm bil + hund. Vi gör verkligen allt för att Lotus ska må bra, så även då han åker bil. Han har en skön bur, rejält tilltagen och rymligt både på bredden och höjden. Innuti finns vattenskål som vi alltid har färskt, kallt vatten i, samt mysiga fällar och filtar han kan bädda i ordning. Då det är för varmt att åka bil tar vi sällan med honom om han måste sitta i bilen, och på vintern kopplar vi på kupévärmaren om han mpste sitta i bilen ett tag så att han inte ska frysa. Då det är varmt på sommaren och vi kör har vi AC på. Allt detta gör att jag känner mig som en miljöbov men vad göra? Vi tar ju såklart inte med honom hipp som happ och låter han sitta i bilden bara för att. Men ibland måste det bli så och det är då vi agerar som ovan.

Har i alla fall köpt två fläktar nu som man fäster på buren som ska ge svalka under heta sommardagar. Som drivs med batteri. Ska i alla fall kolla om det går att använda återuppladningsbara batterier så känns det lite bättre. 

Detta dilemma är pest eller kolera; miljöbov eller ihjälfrusen/överhettad hund? Valet är självklart med det svider att vi är miljöbovar för att Lotus ska må bra.

♣ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0