Madrass-nytt + bädd-tankar

Underbart snälla HavRo svarade på mailet jag skrev angående deras madrasser. De har beställt sina från ett tyskt företag som heter Prolana och jag har nu hittat en madrass i kokosgummi med ekologiskt överdrag som passar Leksvik spjälsäng som vi tänkt köpa från IKEA, 60 cm. bred, 120 cm. lång och 6 cm. hög. Perfekt!
Skönt att det fanns madrasser i alla storlekar, då kan man fortsätta köpa madrass av dem då bebisen så småningom blivit stor och får en riktig säng. Kommer nog att beställa madrasser åt oss där med den dag vi får plats med en dubbelsäng!
Täcke åt bebisen kommer vi att beställa från Näva och kudde kommer jag att sy själv av ekologisk bommul och fylla med ekologisk dinkel då det väl blir dags!

Är även sugen på att klicka hem denna "dinkelorm" från Prolana som bebis kan ha som mys-bädd på golvet. Skönt att mysa i med t.ex. denna filt från Blingo som redan finns här hemma i väntan på Krypet! Hade tänkt ragga rätt på eko-tyg och sy en bädd själv, men till priset av inte ens 250 SEK är det värt att beställa den tycker jag. Lika bra att passa på då man liks måste betala frakt för madrassen.

Ska vänta med att beställa tills i eftermiddag då Johan kommer hem eftersom han kan tyska hjälpligt. Sidan är ju liksom både på tyska och svenska så jag vill vara riktigt säker på att jag gör rätt!


Kommentarer
Postat av: Nad

Wow vilken guldgruva du hittat!

Ska definitivt beställa från dem, efter semestern! Madrass och täcke och kanske jag provar sy kudde som du gjort med!



Jag känner mig nästan dum som inte skaffat detta själv till mina barn, men jag hade inte en tanke på att det kunde finnas så bra grejer helt i min smak!!! Första pojken sov på min hästens tagelbäddmadrass med mig tills han var 1½ år. Nu sover min andra pojke på samma sätt. Men storpojkens madrass ska definitivt bytas ut snarast och när lillpojken hamnar i spjälsängen ska han också ha bra madrass! Plus täcken!



Jag har försökt välja naturmaterial i deras sängprodukter från butiker här i närheten. Men det kan bli mycket bättre ser jag nu!

Tack för tipsen!



2008-06-08 @ 20:48:33
Postat av: Malin Harju

Nad: Klart du inte ska känna dig dum, lägg av! ;)



Det fanns ingenstans info på hemsidan om hur (bra svensk grammatik det där!) man beställer så vi har mailat dem för att få höra hur vi går till väga.



Ska bli spännande! Synd på den långa frakten bara!



2008-06-09 @ 06:16:30
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Tobias

Nu var det några år sedan senaste kommentaren här och jag antar att ni redan hittat detta, men tänkte bara för säkerhets skull rekommendera http://www.groninterior.se/, som numera säljer dessa fantastiska ekologiska madrasser från Prolana.

2010-11-14 @ 11:49:37
URL: http://2bcreative.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0