"Nästa sak på min lista"

För ett par dagar sedan läste jag ut "Nästa sak på min lista" av Jill Smolinski. En typisk chick-litt tänkte jag, men jag måste säga att det fanns liiite mer djup bakom. Missförstå mig rätt, jag gillar att varva det jag annars läser med lättare saker ibland för att låta hjärnan pausa lite! ;)

34 åriga June Parker råkar få en lista med 20 saker den 24 åriga Marissa vill göra innan hon fyller 25. Eftersom Marissa dör och det är på det viset June snubblar över listan bestämmer hon sig som av en händelse för att genomföra listan i Marissa's minne.

Såklart stöter hon på de rätt förvänade hindren och självfallet möter hon själv kärleken på vägen. Men jag gillade den ändå. Kanske för att jag själv är en typisk list-människa och kanske för att den tog upp saker med lite mer allvar, som att förändra någon annans liv. Jag tror att jag skulle kunna göra samma sak som June och det var kanske däför jag drogs till den?

Boken får ♣♣♣/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0