TisDagens tacksamhet

Idag vaknade jag med ett helt annat lugn i kroppen än tidigare under denna korta period av sjukskrivningen. Jag pratade med min chef igår på ett möte på jobbet och han sa att jag verkligen måste ta det lugnt och varva ner nu, och efter det släppte det. Skönt! Det här med att vara sjukskriven är inte min grej rent mentalt alltså, fy vale som man säger här uppe!

Dessutom känns allt så mycket bättre för varje dag som går! Redan igår hade mycket av det onda i fogarna släppt och idag känns det ännu bättre! :) Det gör fortfarande ont på punkterna på blygdbenet och fogen bak vid svanskotan, men den där strålande smärtan ut mot ljumskarna och ner mot benen så fort jag gick är helt borta! Nu haltar jag inte längre när jag går och det är mycket värt. Inte bra att snedbelasta kroppen på det viset.

Man är ju vad man tänker så jag antar att detta är någon sorts självläkande profetia?

Dagens tacksamhet är i all fall att allt känns bra och som vanligt igen mentalt och att det har skett stora framsteg rent fysiskt, det var välkommet!

Tack! ♣

Kommentarer
Postat av: maria i oslo

Läser om duna sjukskrivningsfunderingar. Jag har själv erfarenhet med detta. Jag blev sjukskriven för 3 år sedan. Det som jag trodde skulle vara i 2 veckor blev som en hel oändlighet. Jag är glad för det idag. Annars hade jag inte varit där jag är nu.

På en ny väg och med en äntligen funnen livsgnista¨. Yogastudent på heltid. Det har varit (och är) en lång process som inneburit tårar,djupdyk och olidligt långa dagar. Men som resultart i att det känns som om jag äntligen hittat hem. I min egen kropp.

Men känslan av oro när man inte är verksam eller producerar känner jag igen. Jag hade det så hela första året. Då det släpptë, började jag så smått snusa inåt... och fann en hel drös med skatter =)

Tänk - när dessa månader är över är du nybliven mor. En helt ny fas i ditt liv =) Underbart!

2008-06-18 @ 09:58:45
Postat av: Nad

Vad härligt att värken släppt lite! Tänker en hel del på dig och "ontet". Hoppas att det minskar resten av graviditeten! Är det även er spikmatta som hjälper tro?

2008-06-24 @ 21:54:13
Postat av: Malin Harju

maria i oslo: Vad du är klok som kom till sådan ovärderlig insikt! :) Mår så mycket bättre nu då jag varit hemma så jag hoppas det hinner stabiliseras innan vi kör igång i augusti igen, för jag tänker prova jobba då igen. Eftersom jag blivit så mycket bättre är jag inte sjukskriven längre än fredag 27e utan går på semester då.



Klart att någon som du har fina skatter inombords! :)



Nad: Ja, det är så skönt! Nej du, spikmattan ska man inte ligga på då man är gravid visade det sig. Så här hemma är det bara Johan den hjälper! Men, men, jag ska ju inte vara gravid hela livet! ;)

2008-06-25 @ 07:20:18
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0