LörDagens tacksamhet

8 mars. Internationella kvinnodagen. Den dag då kvinnan ska hyllas extra och uppmärksamma spå alla de vis! Jag förväntar mig en väldig baluns och i väntan på denna tänkte jag skriva lite om några kvinnor som jag vill hylla extra denna dag.

Dagens tacksamhet; alla fina kvinnor som finns runtomkring mig!

# Min mamma - den mest fantastiska kvinnan i världen! Gud så jag älskar dig, mamma! Det finns ingenting du inte klarar, möjligtvis bara det du inte tror att du klarar, och detta tankesätt har du präglat över till mig. Något jag är dig evigt tacksam för. Skulle kunna starta en hel blogg bara om dig, för allt du gör och allt du är. Fortsätt vara bara du, det räcker och mer därtill och är alldeles perfekt redan som det är!

# Min mormor - mormor, mormor, mormor; vem är väl som du? Att du fortfarande klarar av att le mot världen efter allt den gjort mot dig är beundransvärt! Hos dig finns alltid tid för värme, närhet och kärlek. Och en massa go'-bullar såklart! Tack för att du är min alldeles egna "Mandarin-mormor"!

# Min farmor - så många minnen och tankar det finns! Som dagbarn hos dig fick jag så mycket av din tid och ditt engagemang! Hur många barn har turen att få gå som dagbarn hos världens bästa tant E och leka sig igenom livet? Ditt sneda leende som jag ärvt (och din allt annat än minimalistiska barm!) har räddat mig ur många knipor! ;) Nu är det snart dags för renoveringen-är-klar-fikat hemmahos oss! *längtar*

# Min svärmor - efter att ha provat på än det ena än det andra i "svärmors-väg" är jag glad att det till slut blev en så fin människa som just du! Vi är så otroligt lika varandra att vi skulle kunna vara stöpta i samma form, födda i samma hall eller tappade i samma farstu, du och jag! Sällan träffar man på så många oegoistiska människor som du och din generositet vet inga gränser! Jag är så glad för att du finns i mitt liv!

# Min C - dig kan jag inte skriva något om utan att fälla tårar. Det är så härligt att se hur du jobbar dig fram och hur otroligt duktig du är, och har blivit, på ditt jobb! Ingen är stoltare än jag, ska du veta! Att min älskade lilla gumms nu ska bli mamma är en present så stor för mig så det känns som om det vore mitt barn! Jag är så tacksam för varje dag fylld av vänskap och glädje som du ger mig att min glädje inte känner några gränser. Tack för att du vill finnas i mitt liv och för att du är den mest fantastiska vän man kan önska sig! Älskar dig! ♥

# Min S - så länge har vi känt varandra nu. Himmel och pannkaka! Jag är såt stolt över att du "häle på" och pluggar och pendlar, bor borta och "har dig". Allt för att lyckas med dina mål! Jag längtar tills den dag du är klar och för gott slår ner dina bo-pålar här i stan, gärna på S-gatan! ;) Sluta aldrig vara du för du är den perfekta friska fläkten jag behöver i mitt liv!

# Mig själv - en dag som denna ska jag banne mig hylla mig själv också, för det är faktiskt så att jag är jäkligt bra på många saker och idag ska det baske mig präntas ned! :) T.ex. så är jag omtänksam, praktisk, väldigt duktig på husliga saker, effektiv, ordningsam, glad, målmedveten, logisk, allmänbildad, duktig pedagog, kärleksfull, humoristisk och en j**ligt bra fru! Det ni!

Nu utmanar jag andra att tala om vad de är bra på; kom igen nu! ♣

Vilka vill Ni hylla idag?
Jag skulle också vilja veta då det kommer att bli en Internationell mansdag? Tills dess får jag komma ihåg att hylla min underbare make lite extra varje dag ändå! ♣

Kommentarer
Postat av: katriina

Idag hyllar jag min son på hans 12 års dag! gu va tiden går fort ett år kvar till tonåren!

2008-03-08 @ 10:05:44
Postat av: Malin Harju

katriina: Just det ja! Hälsa och gratta! Snart blir det moppe, brudar, snus och hela kittet...huvva! ;)

Kram på dig!

2008-03-08 @ 12:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0