Reklam för eko-produkter

Igår hemma hos mamma och J satt jag och bläddrade i Aftonbladets Söndagsbilaga och det gjordes reklam för eko-produkter på inte mindre än 3 ställen! Det gillar Ekoblogg!

På första sidan inne i tidningen gjorde de reklam för Frebaco's olika matgryner och man slog på stort och påpekade att 4 av 10 var KRAV-märkta!
En sida till visade reklam för Simply Gentle Organic's tops, bomullstussa och bomullspads. De har jag köpt länge på Grön Gåva, men nu skulle de tydligen säljas i alla ICA-butiker framöver. Bra, då kommer de att bli lättillgängliga för fler personer!
De gjorde även reklam för en ny ekologisk hårvårdsserie, men jag tycler att jag tipsat nog om hårvård för stunden så det lämnar jag därhän just nu.

Dessutom var det en stor intervju med väder-Per och hans funderingar kring miljö och vad som kommer att hända i framtiden. Han drog många paralleller med Al Gore och "En obekväm sanning".

Bra att det börjar dyka upp lite varstans så att folk indoktrineras i detta tänk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0