TorsDagens tacksamhet

Idag känner jag djup vördnad inför förmågan som vi givits att fatta beslut. Vi är fria individer med en egen vilja. Det är ett stort förtroende vi erhållit och konsekvenserna av de beslut som tas är ibland ödesdigra och ibland alldeles underbara.

Dagens tacksamhet: att jag vuxit upp i en sådan stimulerande omgivning där man alltid trott på min förmåga att klara av saker och att det sunda förnuftet är det som bär mig framåt och tillåter mig att utvecklas.

Jag lyssnar alltid till mitt inre; min instinkt, insikt och intuition, då jag ska fatta viktiga beslut. Det sista har räddat mig så många gånger att det nästan är läskigt. Men det är så, magen är kroppens nav, dess  mitt, och däri sitter visdomen.

Det är därför det är så himla klokt att stoppa ner lite choklad där då och då! ;) ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0