Vetekudde

Tänkte ge mig på att göra en egen vetekudde! Vi har aldrig haft någon för vi brukar inte ha ont i rygg eller nacke och det är liksom de användningsområden jag har tänkt att en vetevärmare har. Hos pappa och A i lördags fick jag låna en till min onda mage och det var jätteskönt att ha värme på det ömma, så då blev jag sugen.
Gillar tanken på att göra den skonsam mot miljön så jag har nu hittat ett linnetyg här hemma i form av en duk från Marimekko (de svarta blommorna desgin Maija Isola) som inte används och igår lånade jag mammas symaskin, så nu ska det till att sys!

I den som pappa och A hade var det någon form av matvete i stället för ris, så jag tänkte köpa ekologiskt sådant och fylla den med, samt köpa ekologiska, torkade lavendelblommorGrön Gåva och stoppa ner lite. Tror det kan vara jättemysigt med en svag doft av lavendel som verkar rogivande då man vill ha värme. Tänker sy en stor så att den täcker upp ett stort område samtidigt!

Nu är ju frågan om jag kommer att få ha den ifred eller om jag måste sy en till Johan också? ;)


Kommentarer
Postat av: anna

vi har en vetekudde och det är ju riktigt najsigt ibland om man har ont i nacken =)

kram!

2008-03-24 @ 09:52:55
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Malin Harju

anna: Ja, det känns som om det är något som borde finnas i varje hem! ;)

Kramalin

2008-03-24 @ 10:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0