Eko-badkläder

I senaste numret av hälsa så fanns tips på hur man har det eko-skönt på stranden. Och där fanns bilder på bikini-toppar och bikini-trosor från Gudrun Sjöden som skulle vara ekologiska men dock hittar jag inte den informationen om just dessa plagg på Gudrun's hemsida. Här kan man läsa om deras miljöcerifiering men enligt denna ska det finnas löv-symboler bredvid plaggen och dessa hittar inte jag.

Vad tror ni; miss från Ekoblogg eller världens bästa Hälsa?

Annars är det svårt att hitta eko-badkläder. Har suttit och sökt på nätet och hittade miljömärkta här, men de verkade mest vara anpassade för brösopererade kvinnor. Har även läst på Figleaves underkollektion Greenleaves att det ska finnas swimwear men vad jag kan se är de heller inte ekologiska just de plaggen.

Har ni sett något mer som jag missat?

Snygga bikinis är det hursomhaver! ♣

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag letade lite och hittade bland annat det här:

http://www.naturalcollection.com

http://www.theokobox.com

Och här är några länkar

http://www.alternativeconsumer.com



Hoppas du hittar någonting som passar!



2008-05-28 @ 08:56:39
Postat av: Malin Harju

anonym: Åh! Tack så hemskt mycket! I sommar nöter jag på en gammal bikini från då jag var väldigt överviktig, passar bra på gravid-kroppen, men jag måste köpa en ny inför nästa (ogravida) sommar så dessa tips är guld värda!



/ Malin

2008-05-28 @ 13:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0