Shopping in Paris

Även fastän vi shoppar sällan och inte så ofta "för nöjes skull" så känns det oundvikligt att inte shoppa i en sådan stad som Paris. Som vanligt så är det ekologiska plagg eller second hand-kläder som gäller.

Det vi främst är ute efter är Mors Dags-presenter till våra mammor samt en 40-års present. Vi har lite idéer men det gäller att hitta åt dem också! Kan bli svårt i en stad man aldrig vart i förr. Men vi hoppas på att vi ska springa på något passande!
Kommer även att spana på en del kläder för de små då det kommer att dyka upp en del sådana framöver i höst samt lite konst-souvenirer från Louvren. Johan är viss av erfarenheten då han shoppade fina saker på konstmuséet i Wien, nu hoppas vi på att kunna fynda även här. Jag skulle också vilja ha ett litet tacky Eiffeltorn i mässing som kan få stå i vårt 50-talsvardagsrum. Johan vill inte det, men det är en annan femma! ;)

Lördagen kommer vi att tillbringa i Le Marais och det ska vara lite som Gamla Stan i Stockolm. Det är f.d. träskmarker som först bebyggdes av judarna. Det har nu blivit lite av en alternativ stadsdel med unga designers, mycket second hand-butiker och veg-restauranger. Det sägs att världens godaste falafel serveras där! Såklart måste det undersökas!

Andra tips emottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: Erika

Så spännande att resan närmar sig. Hoppas att bacillerna försvinner innan dess, men det tror jag säkert att de gör.

Så roligt att utforska olika second-hand butiker och resturanger. Ni kommer säkert att hitta en massa fina saker =)



Kramar!

2008-05-19 @ 16:30:37
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Blissara

Hej! Vad himlans konstigt att de studsar? Hmm. Vad jag vet har jag inget sånt filter, men testa på F:s mail kanske, så kollar jag där.

[email protected]



Kom på, säkert att du har rätt adress? Kolla för säkerhets skull, min är iaf:

sara[email protected]



Kram till Malin!

2008-05-19 @ 17:02:43
Postat av: Malin Harju

Erika: Tack gumman! Ja, det känns lite bättre nu så jag hoppas på det! :)



Ha det bäst nu!



Kramalin



Blissara: Har testat maila F nu, så kolla hans mail. Jag valde ju bara svara från mailet jag fick av dig så jag borde ha rätt adress! ;)



Kram på dig!

2008-05-19 @ 17:40:29
Postat av: Anna

Hej hej,



hoppas att du kryar på dig ordentligt och att ni får en riktigt bra vistelse i Paris!! Ta hand om er!



Kramar från Anna och Mange.

2008-05-19 @ 22:38:04
Postat av: Anonym

Anna: Hej tjejen! Ja, det känns mycket bättre nu! Gjorde verkligen rätt som var hemma! :)



Ta hand om er också så ses vi ju snart!!! jippie



Vi hörs då vi kommer hem!



Massa kramar från gänget här hemma!

2008-05-20 @ 06:53:08
Postat av: Malin Harju

Blissara: Det till F kom också tillbaka. Funkar inte din jobbmail nu så skickar jag det med snigelpost! ;)

2008-05-20 @ 16:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0