Bär på eko-vis

Ekolek har fått in dessa jättefina ryggsäckar för de mindre som är helt igenom reko- och eko. De tillverkas av gamla juice-förpackningar som annars skulle skräpa ner i vår natur eller bygga på de redan växande sopbergen! Dessutom ger tillverkningen en skälig inkomst och sysselsättning för över 500 fillipinska kvinnor. Att den dessutom är färgglad och stimulerande att titta på är ett plus!

Jag kan säga att det finns mer än en sak hos Ekolek som kommer att hamna i vårt hem i Leon's hörna allteftersom! :D

 Bild lånad från Ekolek.


Kommentarer
Postat av: Petra

Åhh, vad fina saker dom har!

Jag gillar verkligen Hugg-a-planet, en lärorik och könsneutral(!) leksak. Ska jag komma ihåg!

2008-11-02 @ 14:43:09
Postat av: Lisa

Jag är hel kär i den gröna ryggan. Hade velat haft den själv, men då skulle den varit lite större.

2008-11-02 @ 16:51:55
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Petra: Ja, den är stört-skön!



Lisa: Ja, dessa är nog lite för små för oss! :)

2008-11-03 @ 13:42:06
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Men fasen vilken härlig sida rent ut av!!! Måste kolla in deras saker ordentligt och kanske fynda lite julklappar! Ryggsäck till M har jag varit ute efter ett bra tag så varför inte en av dessa!! Tack!

2008-11-04 @ 10:21:53
Postat av: Malin Harju

Nadia: Varför inte? Tycker de var hur coola som helst!

2008-11-04 @ 14:04:04
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0