Basic black period

Hos Nyttadesign kan man numera köpa tvättbara tygbindor i ekologisk flanell från EcoSoft. I sortimentet finns också nattbindor, trosskydd samt tamponger av natursvamp. Trosskydden lanseras nu även i ett diskret, svart utförande.

EcoSoft trosskydd svart: 3-pack Bild lånad härifrån.

Tampongerna av natursvamp ska tydligen fungera utmärkt. Svamparna som köps in är av god kvalitét och skördas på ett skonsamt sätt som garanterar återväxt. De rengörs och sköljs för hand och kokas en minut innan användning. Efter användning sköljer man den i ett glas med äppelcidervinäger, låter den torka ett dygn och kan sedan använda den igen.

EcoSoft naturtampong : 2-pack Bild lånad härifrån.

Är lika nyfikna på att testa dessa som m-koppen! Här kan man läsa mer om grönare mens-val!


Kommentarer
Postat av: Vilska

Hej!

Oj, jag ramlade över din blogg mest som en slump och nu är jag helt hänförd.

Tack för alla jättesjyssta tips på ekoprodukter av både det ena och andra slaget. Och jag ska kolla upp de där menskydden på en gång...

Nu måste jag å det bestämdaste länka dig.

(Tänkte bara säga det mest för att du ska bli lite glad, och för att det är en fin gest att säga sådana saker)

Ta hand om dig.

/Vilska

2008-11-15 @ 12:55:56
URL: http://vilska.blogg.se/
Postat av: sarapirat

hejsan! jag har hittat hit några gånger nu, tack för fina lässtunder. själv kan jag varmt rekommendera m-koppen som jag har haft i drygt ett år nu. blir glad och inspirerad när jag märker att alltfler börjar leta alternativ till dom där miljö och ibland även hälsobovarna....



ha en fin helg

2008-11-15 @ 14:08:08
URL: http://www.rararabarber.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Vilska: Kul att du hittat hit, välkommen! Självklart blir jag glad åt att du vill länka! :)



Lycka, hälsa och välgång!

/Malin



sarapirat: Roligt att höra någon som är nöjd med dem! Då jag snubblade över m-kopparna var jag redan gravid och hade inte mens, får se hur det kommer igång nu framöver.

Jag använde ekologiska bindor innan jag "tappade" mensen som jag var jättenöjd med, men en m-kopp känns ju som ett ännu hållbarare alternativ!



Må så gott!



Malin

2008-11-15 @ 15:12:04
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har en m-kopp, men tyvärr har jag inte kommit överens med den än. Jag känner mig inte alls säker och det blir inte tätt. Förmodligen är det mig det är fel på ;)

2008-11-16 @ 09:22:01
Postat av: Malin Harju

Petra: Hm, det lät ju inte bra. Tror inte alls det är fig det är fel på, snarare kanske att den inte sätts in rätt eller så. Tanken är ju såklart att man ska känna sig säker, annars försvinner ju som poängen.



Kramalin

2008-11-16 @ 10:19:12
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Puccasyster

kan rapportera att m-koppen är en fantastisk uppfinning som fungerar alldeles utmärkt!

Tänker på er, hälsa J+L+L



Massor av kramar!

2008-11-18 @ 19:39:27
Postat av: Malin Harju

Puccasyster: Mäh, har du en så'n? Det visste inte jag! Det måste vi prata om nästa gång vi ses! :)



Saknar dig!



Kramalin

2008-11-19 @ 07:53:11
Postat av: Puccasyster

Japp det har jag! :) men har bara haft den några månader, fick tipset av en klasskompis.



Så skönt att läsa att Leon slipper sonden och att amningen fungerar fint. Hälsa familjen och ge Lotan en puss på nosen från mig.

Saknar dig/er med, Kram!

2008-11-20 @ 22:26:12
Postat av: Malin Harju

Puccasyster: Spännande!



Ja, nu är allt som det ska vara! :)



Ha det bäst, gumman!

2008-11-21 @ 10:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0