Tea for one...or two-tävling!

Jag fick hem en jätte-laddning med smakprover på té från Mighty Leaf med posten igår! Både té i lösvikt och i påse och det har smakats hejvilt här hemma! Min favorit hittills är Bombay Chai som var kryddig, värmande och alldeles underbar!

Jag fick två påsar med ett ekologiskt Yerba Maté-té så nu tänkte jag tota ihop en tävling så här under helgen.

Vad har ni helst till ert té? Jag själv dricker téet svart utan varken honung, socker eller mjölk, men tar gärna en ruta mörk, ekologisk choklad till som får smälta i munnen.

Svara bland kommentarerna i detta inlägg så presenteras en vinnare på söndag kl. 10:00!

Lycka till!


 Bild lånad från Mighty Leaf.



Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vill ha honung i, och en hårdmacka med västerbottensost på att doppa.

2008-11-07 @ 08:28:27
Postat av: Anna Kittybloggarn

Jag dricker i stort sett endast en kopp te om dagen och då till frukost. Frukosttet är alltid utan socker/honung på vardagar men på helgen kan det ibland bli en sked honung från sambons pappas bin. Dricker jag te till fika någon gång tar jag ofta mjölk i för att spä ut lite.



Trevlig helg! Om jag inte tittar in mer under helgen!

2008-11-07 @ 08:49:38
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: Nadia

Jag har gärna liiiite ekologisk honung i mitt te. Känner jag förkylning på väg rör jag ner en tesked ekologiskt nyponpulver också. Inte så gott kanske men effektivt.

Så äter jag helst Änglamarks fullkornsskorpa med ekologiskt Bregott och Änglamarks ost på. MUMS!

2008-11-07 @ 09:47:53
Postat av: Veronika

Hej!

Jag vill gärna få lite nytt te.

Jag brukar också dricka mitt te svart men jag gör vissa undantag. Bland annat när jag dricker Chaite; då vill jag ha mjölk i. Och när jag är förkyld har honung i.

Postat av: Karin

Dricker te både på morgon (ceylon) och kväll (lite olika men till exempel olong), utan något i, men gärna en liten tunn ingefärskaka till på kvällen. Är gift med en riktig teoman som vill ha minst en halv kanna åt gången.

2008-11-07 @ 10:27:26
Postat av: Sara

Precis som du dricker jag mitt te svart nu för tiden. Eventuellt med undantag för när jag har ont i halsen, då finns det en halstablett som är perfekt att lägga i en kopp de. Lindrar skönt och har en behaglig smak.



En skiva rostat bröd till är klockrena tilltugget, enligt mig.

2008-11-07 @ 10:46:36
Postat av: lisa

med en skiva citron. det är givet. ibland, om andan faller på, en tesked socker.



äter sällan något till till te eftersom det mest fungerar som avslappning för mig. däremot, har min plånbok gått med på att köpa ginger kex så är de perfekta till

2008-11-07 @ 11:10:06
URL: http://www.schmut.net
Postat av: Cissi

Jag dricker gärna mitt te svart och dukar upp med olika kex och goda ostar till, det är min lyxstund på dagen.

2008-11-07 @ 11:36:53
Postat av: Kristina

Mitt favorit-te är ett grönt te med ingefära och citron. Ingen mjölk eller något annat till. Men dock uppkrypen i soffan under en filt och se en film på kvällen!

2008-11-07 @ 17:19:13
URL: http://kikinas.blogg.se/
Postat av: Ika

Mitt te ska helst vara grönt eller vitt och drickas utan socker, honung eller mjölk. Ibland tar jag ett havrekex med choklad, en choikladbit eller en hembakt cookie till, fast egentligen kommer nog de flesta teer bäst till sin rätta i ensamhet. (Och de som inte gör det är det dags att städa ur skåpen...)

2008-11-07 @ 19:09:04
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: karro

jag kryper gärna upp i min säng med massa härliga kuddar och ett fotbad med en kopp grönt, rött eller örtthé (alltid rättvisemärkt) och myser. I theet ska de va en rejäl skvätt mjölk och till är det underbart med en liten ruta mörk choklad, hembakt bröd med ost eller fruktsallad.

2008-11-07 @ 19:42:33
Postat av: Erika

I svart och grönt té har jag ofta honung och dricker det till frukost med ostmacka eller rostat bröd.



I rött och andra örtteer har jag ingen extra sötma och de dricker jag på kvällen och kan liksom du ta en liten bit mörk choklad till.



Sv. Nu måste jag öva och öva så att jag klarar av att sminka ögonen snygga själv =)

2008-11-07 @ 20:35:29
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vill helst ha mörk choklad till en kopp te. Och ibland blir det mjölk i då man ska göra chailatte.

2008-11-07 @ 21:38:56
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har två favoritéer som jag dricker med olika "tillbehör".

Det ena är grönt jasminté som jag dricker med lite råsocker (älskar blom- och doftsmaken).

Det andra är ett té som heter Kvällsro. Det är ett örtté och det dricker jag helst med en tesked honung :)



ha det bra!

2008-11-07 @ 22:24:30
URL: http://electricityscape.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0