Amningssnäckor

Har fått tips av flertalet vänner om att dessa snäckor ska underlätta vid såriga bröstvårtor som kan uppstå vid amning. De sägs ha en helande inverkan genom det välgörande microklimat som bildas inne i snäckorna då de kommer i kontakt med huden. Snäckorna (Patella Vulgata) plockas för hand i de rena vattnen norr om Lofoten i nordligaste Norge. Snäckans form passar perfekt till bröstet. Invändigt är snäckorna naturligt belagda med glatt, kylande pärlemor. Vårtorna blir uppmjukade och fuktade av den egna bröstmjölken som innehåller det bakteriedödande och läkande ämnet lactorferrin och genom att vårtorna då blir naturligt fuktiga behöver inte heller såren spricka upp varje gång barnet ska ammas. 
 
Här kan man läsa mer om hur man använder snäckorna, och Minimundus är den eko-butik som säljer snäckorna.
Finns i två storlekar, M och L, man mäter diametern på sin vårtgård för att få veta rätt storlek.

Amnignssnäckor - natursnäckor/skålsnäckor Bild lånad från Minimundus.


Kommentarer
Postat av: Jennie B

Hej Malin.



Har ju hittat din blogg (S skvallrat :)). Även om jag inte är super-eko så vill jag ju se hur du har det :)



Hoppas du får må fin-fint, men det verkar det ju som att du gör. Jag kände att jag var tvungen att skicka dig en hälsning när jag såg ditt inlägg.



Dessa snäckor har jag provat och de är helt enkelt super. Fick låna dem på bb och det var som att komma till himmelen :)



Beställ dem så snabbt du bara kan och ta med dig dem på bb. De fanns tyvärr inte att få tag på då jag fick lille S men om jag får fler barn så ska jag bara ha sådana. Är de en färskvara?



Jag har lite fler tips till dig så slå mig en signal så berättar jag.



Kram /Jennie

2008-09-02 @ 13:37:39
Postat av: Malin Harju

Jennie B: Hej! Kul att du hittat hit!



Upplever inte att de är en färskvara eftersom de ska kokas innan använding. Jag har ett par hemma redan som jag har beställt inför Krypet's ankomst så jag känner mig redo. Har även laddat med amningskudde, bröstpump mm.



Jag ringer något framöver då jag slutat jobba så kanske du, jag, S och S kan ta en fika?



Må så gott!



Kramalin

2008-09-02 @ 15:51:13
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Erika

Så smart!

De där ska jag komma ihåg om jag skaffar barn någon gång.



Hoppas du har det mysigt nu i soffan med chaité och bebis =)



Kramar!

2008-09-02 @ 18:18:46
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: Ja, de verkar verkligen jättesmarta! Priset är kanon (69 :-) och eftersom de är helt naturliga är det ju inget "farligt" med dem och då gör det ju inget om man chansar på att de hjälper!



Jag har det tokmysigt, kom hit du med vettja! :D

2008-09-02 @ 18:29:08
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0