SönDagens tacksamhet

Det håller på att "boas till sig" så perfekt här hemma nu inför bebisen's ankomst! Det känns så himla skönt att få röja bort, sortera och strukturera upp allt så att det flyter på smidigt sen! Det är som en nödvändighet eftersom vi bor så pass litet! Tack gode Gud för att vi har förrådsmöjligheter som är lika stora som lägenheten i sig! :)

Dagens tacksamhet skulle man kunna säga är ordning och reda!



PS. Fick en förfrågan av en som läser bloggen om hur vi egentligen bor. Denne hade noterat att jag pratade som om vi r inneboende hos svärföräldrarna. Det är vi alltså inte. De äger och bor i ett hus där det finns tre lägenheter; en jättestor och mindre. I den stora bor dem och i en av de mindre bor vi. Vi hyr alltså av dem och har inget med dem att göra rent boendemässigt förutom att vi kan smidigt kan hälsa på dem eftersom vi bor i samma hyreshus. Vi har alltså en riktig lägenhet där andra människor som inte varit släkt med dem tidigare har hyrt. En härlig lösning att ha folk man tycker om nära! :) Dessutom är det denna förmånliga boendeform som gör att vi kommer att kunna vara hemma så länge med bebisen och därför inte valt att flytta till ett stort hus än. DS.

Kommentarer
Postat av: Ika

Och sen blir det ju smidigt att ha barnvakter så nära i framtiden!

Min farmor bodde ett par hundra meter från mitt barndomshem, och hon var "standardbarnvakt" åt mig när jag var liten. Det var ju så smidigt, för jag var ju så van att vara med henne redan från början, och om mamma och pappa skulle vara borta sent på kvällen kunde jag sova hos farmor, i ett hus där jag redan kände mig hemma.

2008-09-14 @ 12:32:56
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Malin Harju

Ika: Precis, det känns som en extrem förmån! :) Man får passa på för vi kommer ju att flytta, senast mellan barn och två då vi blrjar jobba igen men kanske även tidigare om något lämpligt dyker upp!

2008-09-14 @ 13:56:23
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0