TisDagens tacksamhet

I vår frys fylls på allt mer med saker som odlats lokalt och i de flesta fall ekologiskt! Bär (bl.a. lingon som ska bli glögg lagom till jul), förvällda grönsaker, frukter och annat mumsigt sparas på hög inför den kommande vintern. I matkällaren finns morötter, kål, jordärtskockor, rödbetor och sylt och saft. Har nu nästan bara kak- och brödförrådet kvar, något vi ska ta itu med nu framöver. Vi tänkte vara lite förutseende med julbak och fylla på brödförrådet innan bebisen kommer. Vi misstänker ju att det kommer att bli en del besök i samband med dennes nedkomst samtidigt som vi förmodligen inte alls är sugna på att baka något! ;)

Det är i alla fall med stor rikedom i hjärtat som jag kikar ner i min frys eller in i min matkällare och ser allt det härliga som naturen bjudit mig på!

Stort tack! ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0