Nyheter på Lyckobacken!

Så här i konjunkturtider känns det skönt att kunna spendera pengarna på hållbara, långsiktiga saker. I namngivningspresent fick Leon (bland en massa annat) 2 egna krusbärsbuskar samt det plommonträd vi planterade som en del av ceremonin. Han har sedan tidigare fått ett presentkort på en handelsträdgård av mina fina kusiner med familj så de har nu blivit 3 st. stora blåbärsbuskar som nu fått ta plats borta på lekplatsen. De blir upp till 1 ½ m. höga och ger 8 - 10 liter bär! Galet! Tänk så härligt för honom att kunna gå och mumsa på en massa gott då man leker! Lekplatsen har även fått ett plommonträd med blå-röda plommon (det vi satte under ceremonin har gula frukter) och två stora bigarrå-träd. Härligt!

Leon fick även en låg rutschkana från mina kusiner som de lekt med som barn så den är 18 år nu. Den står också borta på lekplatsen och Leon har redan provåkt under stor förtjusning!
Nu fattas en sandlåda, lekstuga och rutschkana modell större innan det är klart där. Vi håller utkik på begagnat-börsarna så får man ta det allt erftersom man hittar lämpliga saker. 

Tänk, vi som bodde mitt i stan med knappt någon tomt alls tidigare, och knappast barnvänligt den lilla plätt vi hade, har nu så stor tomt att vi kan ha en egen lekplats åt barnen! Lycka!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du vad de gula plommonen heter? De blå-röda kan jag tänka mig är Victoria eller Opal, men de är de enda plommonnamn jag känner till.

2009-08-12 @ 20:16:05
Postat av: Petra

Det var jag som skrev... konstigt efter typ 5 sekunder försvinner namn och e-post efter jag börjar skriva kommentaren. Får fylla i det i efterhand och snabbt som f_n klicka på "skicka kommentar"

2009-08-12 @ 20:17:37
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Petra: Vad konstigt!



De blå hette Czar (vi hade Victoria inne i stan) men de gula har jag glömt. Ska kolla det då jag går ut! :)

2009-08-13 @ 07:46:34
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0