Ja! Än en gång lyckas jag få ihop

0-61c988a304752221fcee0708b20bb4e4.png

Ja! Än en gång lyckas jag få ihop en hel-ekologisk middag! Idag har jag tänkt hitta på något nytt; tjockpannkaka a la Italiana! Perfekt att ha allt i samma rätt, och tjockpannkaka är perfekt för Leon att äta själv! Tjockpannkakan är efter mormors recept och är som följer; 3 ägg *, 0,5 tsk. salt *, 5 dl. havremjölk *, 2 dl. vatten, 3 dl. siktat dinkel *, 2 dl. bovete *, 1 struken tsk. bakpulver. Som vanligt är ingredienser markerade med * ekologiska i vårt kök. Vispa äggen kraftigt. Tillsätt salt, mjölk & vatten. Blanda mjöl & bakpulver separat och rör ner det. Låt smeten svälla 20 min. Häll upp den i bakplåtspappersklädd långpanna och strö över fyllningen, endera bär eller mer matigt som idag. Grädda i nedre delen av ugnen ca. 25-30 min. Som fyllning tänkte jag ha smulad Feta *, finhackad rödlök *, pressad vitlök, finhackad chili *, hackad ruccola *, hackade, urkärnade oliver *, finhackad paprika *, finstrimlade, soltorkade tomater i rosmarinlag * & riven parmesan. Till det serveras rårivna morötter och gurkstavar till Leon.

Vad tror ni, hit eller miss?


Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

HISS HISS HISS !!



det är ju inte helt lätt de där att få ihop en hel-eko-middag.. heja dig!



KRAM

2009-12-08 @ 23:13:04
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

..:Sarah:..: Tackar! Och du, det blev skitgott! :P



Kramalin

2009-12-09 @ 06:12:29
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0