Nu har Leon vuxit i storlek 18/19

3f8a1dd1f6093bf83f4f524ffd472c19.png

Nu har Leon vuxit i storlek 18/19 på Bellios tofflor och jag har torkat av prematurtofflorna med en fuktig tygtrasa och nu hamnar de bland minnessakerna. Eftersom han suttit i skräddarställning och liksom hasat sig fram i stället för att krypa regelrätt på alla fyra så har hans tofflor nötts sönder mot mässingslisterna vi har vid alla trösklar eftersom fötterna vridits i en konstig vinkel. Normalt nöts inte tofflorna så och Bellios tofflor ska inte kunna nötas sönder av barn, men de hade behövt ha stålhätta för att stå pall Leons unika krypstil och våra sylvassa tröskkanter! ;) I alla fall kan man kompostera Bellios ekologiska tofflor då de är förbrukade, men mitt modershjärta kan inte göra mig av med hans första par skor! Har bundit ihop de med sådant där Smålandsband som det är på hans röda folklore-tofflor och hängt de över en kanten på spegelfönstret i hallen nere. Foton kommer då ljuset blir bättre! Det blev i allafall jättemysigt att ha dem där, passar bra in i Carl Larsson-stilen. :D Sen är det ju kul att han vuxit i nästa storlek eftersom han har några olika modeller i olika färger och man blir ju så glada av dem!

Har ni som har barn sparat mycket från dem?


Kommentarer
Postat av: Marita Parwén

Hej!



Jag har sparat en hel del jag har svårt att göra mig av m. barnens kläder framförallt.mina barn är nu 10 & 12 år så det har blivit en del mest bara sånt som dom har använt mycket.

kram Marita

2009-12-11 @ 09:54:53
Postat av: lisa

Pappa och Mamma har sparat hur mycket barnkläder som helst som ligger inne i förrådet som de absolut inte kan göra sig av med!

2009-12-11 @ 13:58:24
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hittills har vi sparat allt! Kan hända att jag kastat någon leksak som varit trasig. Sparar allt med tanke på att det kanske kommer ett syskon en vacker dag, och då är det ju bra om man redan har det mesta. Det är väl inte riktigt förrän nu som Folke verkar nöta saker, så därför har vi allt kvar. Problemet är ju vart man ska stoppa allt i väntan på att det kanske någongång ska bli använt igen.

2009-12-11 @ 14:43:48
URL: http://omlivetpalandet.blogspot.com
Postat av: Nadia

När jag flyttade hem från USA när jag var 21 hade jag köpt två kistor att frakta mina saker i som jag köpt under året.

Mina två pojkar har fått varsin kista som jag sparar blöjor, tidningar från deras födelsedagar plus när det står skrivet om annat speciellt som händer i Sverige/Världen, kläder, dagböcker, kort de fått, julkort/kort vi skickat, speciella leksaker osv Första barnets kista är mycket fullare än andra... men men. På vårt kontor har jag nålat upp två påsar på anslagstavlan med barnens namn på som jag stoppar små minnsevärda saker i. När de är fulla bär jag ner dem till förrådet och lägger i kistorna.

2009-12-12 @ 13:07:17
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Marita Parwén: Så kommer säkert vi också att göra. :)



lisa: Vad mysigt! Då finns det ju kvar om du vill ha/får barn någon gång!



Lisa: Exakt så tänker/gör vi nu med. Man hoppas ju på att Leons fötter ska slippa tassa ensam över trägolven och då sparar man ju ALLT som är helt och fräscht!



Nadia: Vad mysigt med kistorna! Och smart att spara och sedan gå ner med eftersom. :)

2009-12-14 @ 07:09:00
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0