Så nöjd!

Har nu i två veckors tid testat de ekologiska Culture Bio-produkterna från Yves Rocher och jag måste säga att jag är så nöjd! Kommer att fortsätta med dagcrèmen och ögoncrèmen på både morgon och kväll samt deras underbara serum för dag, kväll och det lugnande serumet. Verkligen droppar av ren och skär lyx direkt på huden!

Fortsättningsvis kommer jag att använda Dr. Hauschka's tvättkräm (då jag inte fått hem och provat på Culture Bio's tvättcrème än) och ansiktsvatten då Culture Bio inte har något ansiktsvatten. Dr. Hauschka's Rosenkräm kommer jag att använda som insmörjning på natten då jag vill ha en fetare kräm vid sänggående. Men det är just det som är så bra med Culture Bio - den suger verkligen in i huden och man blir inte det minsta fet trots att man ändå är mjuk och len hela dagen. Det har för mig varit en nackdel med Rosenkrämen, just att man känns lite flottig i hyn av den trots att den är så bra. Med Culture Bio's dagcrème blir jag fräsch på dagen och med Rosenkrämen får jag det där lite kladdiga som jag önskar av en nattkräm. Det bästa av två ekologiska världar liksom!

De lyxiga serumen använder jag då och då, eftersom jag inte har problem med min hy så boostar jag den bara ibland.

Culture BIO banner

Bild lånad härifrån.

Jag är som ni kanske förstår jättenöjd med produkterna och till det schyssta priset som man faktiskt satt på produkterna så kan faktiskt de allra flesta ha råd med ekologisk hudvård!


Kommentarer
Postat av: Cecilia Karlsson

Det som är tråkigt med yves rocher är att de inte längre anses ok ur djurrättssynpunkt på:



pageid=33%2C36353&dad=portal&schema=PORTAL" rel="nofollow">http://www.djurensratt.se/portal/page?pageid=33,36353&dad=portal&schema=PORTAL



Vet att de var ok för ett antal år sedan, innan de började testa sina ingredienser på djur. Hemskt när vi lyxar oss på djurens bekostnad, för en sån sketen sak egentligen.

2009-02-24 @ 09:35:26
Postat av: Annie

Kul att höra att du är nöjd! Mina hudvårdsprodukter börjar ta slut här hemma och det börjar bli dags att köpa nytt. Jag ska helt klart titta närmare på det här :)

2009-02-24 @ 13:43:31
URL: http://viviv.blogg.se/
Postat av: Sara Bertram

Från oss på Yves Rocher vill jag klargöra vår policy gällande djurförsök.



Yves Rocher var ett av de tidigaste varumärkena att protestera mot tester på djur. Redan 1989 föreslog Yves Rocher att djurförsök skulle bytas ut mot alternativa metoder. 1992 gav djurskyddsföreningen Société Protectrice des Animaux (S.P.A) i Frankrike, oss deras guldmedalj som tack för detta arbete som talade för djurens rätt.



Enligt vår policy testar vi inte på djur eller stödjer djurförsök varken på våra färdiga produkter eller på de ingredienser de innehåller.



Vi har dock aldrig varit med på Djurens Rätts lista så vi har därmed heller aldrig blivit borttagna från den. Men jag hoppas jag tydliggjort vår inställning till djurförsök.

2009-02-24 @ 15:50:10
Postat av: Ika

Jag blir onekligen lite nyfiken på den här serien nu när du skriver så positivt om den. Kanske dags att kolla in den i lokala Yves Rocher-affären. Jag vill åtminstone läsa innehållsförteckningen innan jag bestämmer mig för att testa... (Jag har vad många säkert skulle kalla en neurotisk inställning till innehållet i de hud- och hårvårdsprodukter jag använder - men så länge det stora flertalet av dem innehåller så mycket skit som de gör köper jag inget ogranskat. Yves Rocher slänger glatt silikon m.m. i sina "vanliga" produkter, så jag känner mig lite skeptisk - men Ekocert-märkningen borde ju vara en garant för att produkterna åtminstone inte innehåller silikoner eller mineraloljor.)

2009-02-24 @ 21:11:52
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Malin Harju

Cecilia Karlsson: Ja, det är hemskt med djurförsök! Det skriver jag verkligen under på!



Annie: Det tycker jag, jag är nämligen jättenljd med dem!



Sara Bertram: Tack för att du tog dig tid att svara, Sara! Förhoppningsvis har du nu klargjort er policy! :)



Ika: Du får gå in och kika om du tycker de passar dig. Jag är nöjd som sagt. :)

2009-02-25 @ 07:18:18
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0