Verle gammelskog

Jag har tidigare skrivit om Verle gammelskog hos Ett klick för skogen utanför Göteborg som riskerar att bli uppköpt för att avverkas om inte tillräckligt med pengar inkommer innan 19 mars.

Hade helt glömt av att det var så kort tid kvar, tiden går ju så fort, men så läste jag om det igen i senaste numret av Hälsa och tänkte att jag måste påminna er också!

Här kan man klicka gratis varje dag så går sponsorer in och skänker en viss summa pengar/klick. Sponsorer är bl.a. Klimatsmart.se och Djurens vänner. Man kan även köpa träd eller bitar av skog i miljöshoppen.

bildspel_verle_280x210.gif 
Bildspel lånat från Ett klick för skogen.

Fotografer till de vackra bilderna är Ann Rask och Leif Danielsson.



Kommentarer
Postat av: Sarasofi

Hej!



Så fina bilder och så synd om de kommer att avverka mer skog! Jag har tidigare i veckan diskuterat om vad man tror på i livet med bekanta, religion och så vidare, men för mig, jag tror på människan och naturen.

Jag hoppas att hela familjen mår bra, hör gärna av dig om du har tid/lust! Kram.

2009-02-25 @ 11:01:10
Postat av: E

Tack för tipset ! Har nu lagt upp detta som en länk och kommer att klicka varje dag.

Hälsa familjen !

Kram

E

2009-02-25 @ 11:41:30
Postat av: Malin Harju

Sarasofi: Jag kommer att höra av mig, ska svara på ditt mail men jag kände att jag ville ha tid för att göra det! :)



E: Men så bra! Du, det går inte att maila bilder till dig, alla mail kommer tillbaka! Då raggade jag rätt på ditt mobilnummer och gjorde värsta MMSet som jag skickade men det kom aldrig fram heller. Hur ska jag kunna få visa dig Leon då? :)



Många kramar till er!

2009-02-26 @ 07:27:18
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Sarasofi

Det är lugnt! Jag förstår hur det är, man vill ha tid att svara på mail :) Det strulade när jag skickade iväg det, så jag var osäker på om det ens kommit fram... vi hörs!

2009-02-26 @ 08:28:07
Postat av: E

Hej igen !

Då fattar jag varför det inte har dykt upp ngn - vi har kollat i maillådan varje dag :-)

Lägger in min jobbadress. Om du orkar kanske du kan testa att skicka till den. Annars kommer mamma ner i slutet av mars. Kanske kan få henne att ta med en liten blild. Vi är sååå nyfikna !



Kram

E

2009-02-26 @ 10:23:12
Postat av: Malin Harju

Sarasofi: Nu borde ett svar ha kommit fram!



E: Men gud så bra! Ska gensast maila så har inget kommit under helgen slänger jag ut datorn! ;)



Massa kramar!

2009-02-28 @ 07:31:43
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0