Denty!

Nu är det officiellt; Leon måste vara på väg att få tänder. 15 veckor på onsdag, är det rimligt?

Han suger konstant  med snörvlande läten på sina händer, fingrar, ja allt som han kommer åt. Han är lite lätt missnöjd oftare nu än förr och dreglar ut mer saliv än en blåvalstunga. Ibland då han ammar gnider han runt vårtan mellan käkarna som om det kliade i hans mun. Säkert skönt för honom men helvetiskt ont för mig, trust me!

Säger inte att det kommer att sticka fram små risgryn imorgon, men det kommer i sinom tid. Var så säkra!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Folke började sådär då han var 2 veckor. Han fick sina första två gaddar då han var ca 6½ månad. Men det finns ju bäbisar som föds med täder så inte är det omöjligt att de är på G i Leons mun.

2009-01-25 @ 13:13:26
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Faster Sofi på Solgläntan

Hej Malin. Kommer du ihåg att Renett föddes med två tänder? Hon hade två framtänder framme i nederkäken. Trots det gick det hur bra som helst att amma henne. Pussa på Leon från oss på Solgläntan.

2009-01-25 @ 16:37:56
Postat av: vintageretroprinsessa

Bambi var vädligt tidig med sina tänder :)

Hon har i regel fått upp alla sina nu :) och är 13 månader ammar henen fortfaramde men hon biter mig aldrig :)



u jag har beställt shakati mattan ni hihihi :)

ser fram emot att använda den tillsammans med kenny , perfekt för barn med överaktivitet sa dom :)





massa kramar

2009-01-25 @ 23:10:04
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh vad mysigt men inte så kul när du ammar honom.

Nu har jag en fråga till dig som har koll på det mesta.

I dag fick jag reda på att ekogodiset ekorrens det som är lakrits innehåller ekologisk gelatin, dom där sura innehåller dom också gelatin, vet du det?



jag blir så arg. så arg. Vart har du köpt eko colaflaskor? såg att du hade köpt det i ett inlägg hehe.

Hoppas du hade en fin dag idag.

2009-01-25 @ 23:45:43
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Nadia

Toste började med bitning och dregel väldigt tidigt och det pågick länge innan det kom en tand. De kan arbeta sig neråt ganska länge och klia för de små. Det är så sött när tänderna kommer och sen glömmer man att de varit utan! Toste har 6. (10½ mån)

Inga problem att amma. Visst har det hänt att han bitit till men då tjoar man som mamma rätt högt så då fattar han direkt att det där är inte ok. Mandus nöp jag i kinden på ren reflex... Ammade honom till han var 2 år och en månad utan problem :)

De kan vara lite vassa just när de tränger igenom men trubbas lite ganska snabbt.

Blir kul att se vilken ordning de kommer och om han får en "baota" glugg som Toste! Haha! :)

2009-01-26 @ 09:30:51
Postat av: Malin Harju

Lisa: Ska bli spännande att se i vilket fall! :)



Faster Sofi på Solgäntan: Det hade jag helt glömt, just det! Skönt att höra att det inte ställde till med några problem!



vintageretroprinsessa: Ja där ser man, det verkar ju vara himla olika mellan alla barn!



Oj,så kul! Den mattan är verkligen toppen-skön!



Kramalin



Lisa: Jag har aldrig testat Ekorrens, jag köpte mitt på Kvantum eller Grön Gåva och de innehåller inte gelatin. Trist att de där gör det! :(



Nadia: Ha, ha, då ska jag tjoa som bara den! ;)



Ja, Toste har ju typ värlens sötaste glugg! :D



Kram på er!



2009-01-26 @ 09:46:52
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh,jag får kika på kvantum då :)

vad heter dom som du köpte på kvantum?`på grön gåva vet jag att det finns :)

2009-01-26 @ 17:11:16
Postat av: Loa

Det där med tänder har blivit ett skämt i vår familj. Med ettan trodde vi att det var tänder på gång när han var 2 månader. Det var precis så där. Han dreglade, var irriterad, sov inte... Men det kom aldrig nån tand. Första tanden kom efter ettårsdagen!

2009-01-26 @ 19:40:24
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: sara

min son var likadan när han var 15 veckor. Frågade på BVC om det kunde vara så att han skulle få tänder, redan. Men hon trodde inte det, men efter bara några dagar såg vi två småsmå tänder komma fram.

Nu är han snart 7 månader och har precis fått framtänder uppe. Det gör helt sinneesjukt ont när man ska försöka amma. Han verkar ju tycka att det är skojigt att bita...=)

2009-01-27 @ 09:54:31
URL: http://saraforsberg.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Lisa: Ja, du får göra det. Minns inte vad de heter, men de ligger på hyllorna under där typ Riesen och Dumle och sån't hänger. Vid kassan för självscanning.



Loa: Ha, ha, ja du ser! :)



sara: Ha, det var väl det jag visste! :) Ja, det känns som om det skulle kunna göra ont...hmpf! :)

2009-01-27 @ 10:52:04
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0