Eko-vår

La Redoute släpper sin vårkollektion idag och det fanns en del eko-plagg både för dam, barn och herr. Dock ganska trista och färglösa tycker jag, men de funkar säkert bra som bas-plagg! Jag gillar inte att eko-plagg oftast "måste vara" beiga, naturvita eller bruna. Alla passar eller trivs faktiskt inte i dessa färger. Någon som vet hur kvalitén på deras eko-plagg är?

    Bilder lånade härifrån.

För oss damer finns även några rättvisemärkta produkter, ett + för det!

  Bilder lånade härifrån.


Kommentarer
Postat av: anna

Jag köpte en blus, en t-shirt och en t-shirtklänning (allt i bomull) från deras fair-tradesortiment i våras och är mycket nöjd med kvalitén och passformen på alla tre. Särskilt t-shirtklänningen har jag använt mycket och efter många många tvättar har den fortfarande kvar sin knallblå färg och har inte en endaste lite vridning i sömmarna.



Annars håller jag helt med dig om att det är trist att ekokläder nästan alltid har en viss stil/färgskala. Men det har blivit mycket bättre på senare år tycker jag, även om det är långt kvar till high fashion i många fall.



Ha det gott, kram!

2009-01-05 @ 15:15:50
URL: http://aleryd.wordpress.com/
Postat av: Nadia

Jag fick några bebiskläder och tycker att de krympte massor. Men det gör ju alla bebiskläder.

2009-01-05 @ 20:30:34
Postat av: Malin Harju

anna: Vad kul att höra att du är nöjd! Och ja, det är bättre nu än vad det tidigare varit, även om det som sagt är lång väg kvar!



Lång väg för dig med? Är inne och kikar och har sett att bebben tar god tid på sig! :)



Kramar!



Nadia: Ja, de har ju en tendens att göra det!

2009-01-06 @ 12:05:20
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Anna Kittybloggarn

Vad lätt det var att hitta på deras hemsida nu! Lindex har en rosa kortärmad t-tröja. Jag gillar rosa så jag är sugen på att köpa den tröjan. Jag vill gärna ha lite stabilare trikå, inte alltför tunn och sladdrig. det är väl bara att prova, man borde få skicka tillbaka om man är missnöjd.

2009-01-06 @ 15:50:59
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Anna Kittybloggarn: Ja, det var så himla krångligt tidigare!



Jag har beställt på rean från Camilla Norrback's kollektion...dyrt men hållbart! Och ekologiskt såklart! :)

2009-01-07 @ 11:40:18
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Majja

Indiska har en hel del färgglada plagg som är antingen fairtrade eller organic. De har iofs ingen webshop, men deras affär är rätt mysig... :)

2009-01-07 @ 22:05:49
Postat av: Malin Harju

Majja: Ja, jag har hittat bl.a en sjal där som är jättefin! Älskar Indiska, både för deras kläder och inredning! :)

2009-01-08 @ 10:19:40
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0