BVC

Vi var på BVC igår och lillen hade gått upp 400 gr. på lite drygt en månad så det var ju toppen! Då vet man ju att allt fungerar som det ska och att han får i sig tillräckligt! :)

BVC erbjöd ett besök hos en dietist eftersom vi är vegetarianer och således Leon. Vi tackade ja så en remiss är skickad. Vi känner att vi har full koll på "kött-substitiut" gällande andra protein-källor till honom - vi har ju trots allt varit vegetarianer i 8 (jag) och 10 (Johan) år, och vi mår ju bra av den kosten. Det vi nu tänker ta tillfälle i akt att lära oss om är mer om järnerikningen. Eftersom vi gör all mat själva så kan man nog aldrig få för många tips.

Om inte annat kanske det blir en bekräftelse på att vi redan gör rätt? ;)

Eventuell matnyttiga tips kommer såklart att publiceras på bloggen! :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Spännande! Du kanske kan skriva om andra protein källor här i bloggen även om BVC inte har något att tillägga?

2009-07-21 @ 20:16:25
URL: http://omlivetpalandet.blogspot.com
Postat av: Carolina Johansson

Hejsan! Gjorde en googling, på vad vet jag inte! Men hittade till din blogg och blev så tagen! Precis en som jag (försöker iaf, gör jag)! Det jag hunnit bläddra förbi är bla. att du gör egen mat till ditt barn. precis som jag! och då höjjer alla vänner på ögonbrynen-det finns ju att köpa i burk på ica, bara att ta med sig när man ska någon stans...

Mina söner är 2 år, resp 7 månader. och så här långt har jag aldrig handlat varken matburkar, fruktpuréer eller färdig gröt till någon av dem! Inte vegetarian dock, så där har jag inget att komma med!

Läste också att du tipsade om mjölkdonationer, jättebra, jag donerade efter mitt andra barn i maxtiden 3-månader! det kändes jättebra och blev totalt 40 liter, jag kan inte lämna blod pga av ämnesomsättningssjukdom, men då har jag iaf gjort något gott för samhället! och när min vännina nästan samtidigt födde tvillingar på samma sjukhus så fanns det modermjölk till hennes små! det värmde! Hur som helst, tycker du har en toppen blogg, kommer jag att följa! Blev en massa pladder, men jag blev så glad att det fanns någon likasinnad! Mvh Carolina

2009-07-23 @ 00:20:49
URL: http://ekomam.blogspot.com
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Carolina Johansson: Men tack snälla, så glad jag blev av dina dina rader! :)



Sommartid har jag köpt ekologiska fruktpuréer till Leon eftersom de är lättare att ta med än den frukt man river eller mixar hemma. Den blir lätt så brun och ful om man ska ta med den och man kanske inte alltid kan ta med mixer eller rivjärn! :)

Men är vi hemma så ger jag honom ofta ett äpple eller så och stadiga mellanmålet på eftermiddagen är en banan, eko såklart!



Lycka till med allt du gör!



Kramalin

2009-07-23 @ 09:18:03
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0