Changes

Jag har insett under detta ofrivilliga blogg-uppehåll att man sparar otroligt med tid på att inte blogga. Därför har jag fattat en del beslut gällande mitt skötebarn eftersom jag i nuläget aldrig kommer att sluta blogga;

¤ Man vehöver inte svara på alla kommentarer, speciellt inte de som "bara" håller med eller kanske skriver att Lotus är söt. Man sparar lite tid där på att inte skriva; "Absolut", "Då är vi flera" eller "Ja visst?" på flertalet ställen.

¤ Jag kommer inte längre att blogga på helgerna. Om detta är för evigt bestående eller temporärt återstår att se, men två av min favoritbloggar (Ljuvligt hemma och Vardagstugg) gör inte det och jag tycker det känns smart!

¤ Eftersom jag kan MMS-blogga så behöver man ju inte PC-blogga varenda dag om tiden känns knapp. Jag har ju MMS-bloggat nu i över en vecka och ni har stannat kvar hos mig och jag trivs med det så är det en jäktig dag kanske inte datorn måste plockas fram.

¤ Dagens eko kommer att pausas ett tag då det känns lite uttjatat. Skulle hellre vilja lägga krut på Tänkvärda (?) och filosofiska funderingar nu med tanke på mitt Coelho-maraton!

Jag tror dessa ändringar är növändiga för att jag i nuläget ska orka med allt för jag vill inte lägga ner samtidigt som jag fått så otroligt mycket mer att göra i mitt liv nu! :D Familjen är alltid prio ett!


Kommentarer
Postat av: Sarasofi

Jag har funderat på hur du orkar med att ha energi till allt vad livet innebär då man(läs: jag och vad jag tror du också:)) verkligen vill lägga 100% på det man tar sig för. Jag brukar nog med jämna mellanrum överväga hur jag ska förändra/prioritera min tillvaro för att bäst passa in i hur livet ser ut för tillfället. Små saker som att låta tvätten vara ovikt till dagen efter för att istället leka med barnet sitt och sen bara slappa ett tag för att sedan sova eller lite större saker som att ändra rutinerna för bloggskrivandet. Kan ju fortfarande lägga 100% på det hela, men på ett annat sätt! :)



Jag vet att jag förmodligen sagt det förr och att många andra redan uttryckt det, men ska verkligen bli spännande att hälsa på er i ert nya hem. Den här gången tycker jag verkligen att vi borde få till det! Är i er trakt nästan hela juli.



Kram!



2009-06-08 @ 09:04:34
Postat av: lisa

Det låter jättesmart! :) Bra ide! Jag önskar jag kunde mms blogga också, men kan inte mmsa med mobilen haha.



Jag är alltid kvar i din fantastiska blogg!

2009-06-08 @ 14:57:59
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Balanse

Spennende endringer! Ja til Paulo Coelho-maraton :)

(jeg leser "Brida" nå)

2009-06-09 @ 23:47:36
URL: http://fredfylt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0