Dags för Ekokul!

Världens bästa eko-leksaksbutik (f.d. Ekolek) på nätet har nu bytt namn till Ekokul! Än så länge fungerar det att skriva in den gamla adressen så blir man omdirigerad till det nya, men jag har ändrat i min länklista här till höger! Är ni fler som länkat till dem så kom ihåg att ändra.

Jag gillar faktiskt namnet Ekokul bättre då det på något vis innefattar ännu mer deras breda sortiment och härliga utbud med just eko-Kuliga saker! :)

Har ni sett så kul sak jag hittade?



Jerikoros + dinosaurie

Ett litet experimentkit för nyfikna vuxna och barn. Jerikorosor kallas en sorts växt som sprider sina frön genom att rulla ihop sig till en torr boll och låta vinden sköta jobbet.

Men när den får lite vatten blir den åter en levande och grön växt. Lägg bollen i blöt i en skål och på 24 timmar sker en häftig utveckling från till synes dött material till prunkande grönska.

I vårt kit finns en Jerikoros och en liten dinosauriefigur gjord av Mater-Bi - bioplast.

Hur häftigt som helst, ett sådant kit ska Leon få experimentera med då han blir äldre! N, vore inte detta något för din äldsta?


Kommentarer
Postat av: Eva

Rolig sida, håller med dig att ekokul e ett piffigare namn =)



Hoppas du har en bra fredag !



Kram eva

2009-03-20 @ 09:56:51
URL: http://evafyllertjugofem.blogg.se/
Postat av: Nadia

Jo men absolut! Vilken kul grej!!! Ska gå in på sidan och kika :)

2009-03-20 @ 14:34:57
Postat av: Malin Harju

Eva: Ja, den är toppen!



Hoppas på att du fick detsamma! :)



Kramalin



Nadia: Ja, det tycker jag! :) Tänkte på M då jag såg det!

2009-03-21 @ 08:37:08
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: maria wickberg

Var har du köpt gerikorosen?

Förra året såg jag den på flertal ställen.

Nu hittar jag den inte alls.

mvh

Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0