Dosha-test

Via Vegofamiljen fick jag tips på ett test där man kan kolla vilken dosha (alltså kroppstyp) man är inom den ayurvediska läran. Jag vet att man, tack vare fina Yogini-Maria i Oslo, att det tar tid och noga genomförda tester av ayurvediska läkare för att på allvar få veta vilken dosha man är, men jag tänkte det kunde vara kul att få en liten hint bara.

Jag är intelligenta, irriterade Pitta;

En Pitta har en normal kroppsbyggnad. Hon är företagsam, med ett skarpt intellekt. Pitta har tendens till överhettning, irritation och ilska, framför allt vid stress.

Du behöver: Måttlighet, både när det gäller mat och dryck.  

Johan blev  snabba, slanka Vata;

En Vata är energisk med oregelbunden hunger och matsmältning. Hon går inte upp i vikt. Hennes sömn är ytlig, vilket lätt leder till sömnbrist. Vata har tendens till oro och dåligt självförtroende

Du behöver: Regelbundenhet och varm, lagad  mat.


Vi har suttit och skrattat högt för svaren var så klockrena, snacka om att stämma väl in!

Testet kan ni göra härMå Bra's hemsida! 


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oh yes, Pitta I am! Det trodde jag aldrig ;)

2009-03-07 @ 09:12:05
URL: http://ellinorens.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Ellinor: Då är vi lika! :)

2009-03-07 @ 09:19:46
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0