Lök-kur

I nyaste numret av Hälsa hade en läsare skickat in ett tips på vad man kan göra med torr eller mjällig hårbotten. Johan har alltid haft väldigt torr hårbotten och de senare åren sedan han kört med rakat (1 mm.) så blir den ännu torrare. På sista tiden har han slutat med schampo och då har det blivit bättre men det är fortfarande torrt och små-irriterat.

Hursomhaver så skulle man riva eller mixa 2 milda lökar och fördela det i håret och hårbotten och sedan vira in skalpen med plastfole och låta det verka minst ½ timme. Sagt och gjort, Johan finrev 2 eko-lökar igår och "slabbade på" det på huvudet. Som den rara fru jag är virade jag gladeligen in honom i plast och förpassade honom till köket. Ville inte ha honom i vardagsrummet nära mig eftersom mina ögon tårades av hans huvud! :)

Han gick sedan och duschade bort det och nu går han runt och luktar svagt av lök! Men jag måste dock säga att jag tycker det ser bättre ut. Det torra har som hamnat mer ute i topparna och hårbotten ser inte lika irriterad ut.

Vi får se om ytterligare ett par dagar om det fortfarande verkar bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0