MånDagens tacksamhet

Jag rotade runt i frysen lite idag för att hitta fika till i eftermiddag och bestämde mig för att jag lika gärna kunde rensa ur den nu som om ett par veckor. Sagt och gjort och oj, så glad jag blev! Vi har hur mycket bär och frukt som helst; aprikoser, persikor, äpplen, päron, plommon, hallon, tranbär, blåbär, lingon (säkert minst 25 kg.). Hittade även förvällda grönsaker och infrysta råvaror sedan Rekolådan samt egenplockad svamp och egenodlade örter.

Och ja, frukten är också plockad från träd här, både våra egna och i parker och på andra offentliga ställen. För ni vet väl att man får ta det som växer upp på allmänna platser? Nu har dock inte vi gått dit med en hink och roffat åt oss men 5 små aprikoser, 5 persikor och 5 päron fick följa med ifjol och det brukar räcka till en god efterrättspaj/fruktsort i alla fall. På så vis får vi smaka men ändå så lämnar man kvar åt andra.


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag visste inte att man fick plocka sådär i parker. Men jag vet inte var det växker frukt här i stan. Förutom persikoträdet vid nolaskolan.



Sv. Nixpix, det blir inget av det där som får komma hem till mig =)



Kramar!

2009-05-04 @ 20:06:28
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Erika: Jo, jag läste det i Camino. Toppen! :)



Kramalin

2009-05-05 @ 07:31:54
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0