Nu är det eko-kul hos Ekokul med tävling och allt!

Bästa eko-leksaksbutiken Ekokul har fått hem två nya familjemedlemmar; Bolibompadraken och Pingu - helt ekologiska såklart!

Ekologisk drake

 Ekologisk pingvin Bilder lånade härifrån.

Visst är de alldeles bedårande? Pingu skulle gärna få flytta hem till oss då vi fick en film med Pingu för ett tag sedan åt Leon!

Vi har sagt så i vår familj gällande leksaker till Leon; hellre få och kvalitativa som håller och är tillverkade i bra material och på ett schysst sätt än en massa rat (norrländska för skit) i billig plast som går söner med en gång och som stackars barn i Taiwan tvingats framställa i en fabrik 16 timmar om dygnet.

Dessutom har raraste Anna en kanon-tävlingEkokul-blåggen där man kan vinna sin favoritleksak hos Ekokul!

Tävling hos Ekokul

Jag är med och tävlar om just Pingu ovan, tävla ni också då detta är ett gyllene tillfälle till toppen-fina leksaker!


Kommentarer
Postat av: Ika

Det här är väl lite OT, men jag blev så grymt fascinerad av att läsa att man använder rat i Norrland - det används nämligen också i norra Österbotten, dvs ganska nära mina hemtrakter. Jag är ju lite dialekt- och språknörd, så jag tycker att det är grymt intressant när man hittar kopplingar mellan våra österbottniska dialekter och dialekterna på sverigesvenska sidan. (Ja, förvisso intressant med kopplingarna till norskan också!)

2009-05-25 @ 14:11:35
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Ika: Men så lustigt!:) Kul att du delade med dig!

2009-05-26 @ 16:25:17
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0