Välgörenhet

Johan och jag är med i Djurens rätt, men utöver det har vi inte gått med i några andra föreningar eller skänker regelbundet pengar till någon organisation. Eller jo, vi skänker regelbundet bort pengar, men inte till en och samma organisation, vi brukar välja lite olika för att kunna rikta hjälpen till olika behövanden. Vi har bl.a. skänkt till WWF, En vit jul-kampanjen, Cancerfonden, Barncancerfonden, Preemie-heartföreningen, Naturskyddsföreningen, Unicef, Min Stora dag, Bröstcancerfonden, Amnesty, FRIENDS och  BRIS genom åren.

Men igår då vi såg Humorgalan till Unicef's förmån kunde vi inte låta bli att bli världsföräldrar. 100 :- i månaden är en summa de flesta kan avvara om man drar in på något "onödigt". Bli värdsföräldrar ni också, så kan vi tillsammans kämpa för varenda unge!


Kommentarer
Postat av: Annica

Kände precis samma sak så ringde också in, kollade runt på unicef's hemsida och 89 av 100 kronor går till biståndet, och 11 kronor till bankkostnader och dylikt. 100:- ynka kronor som jag hädanefter enkelt kan lägga på detta och avstå från ett onödigt impulsinköp t.ex. Ja, det blir fortfarande sådana impulsinköp här i mitt hem, jag har inte lika bra karaktär och kunskap som ni, än. =)

2009-05-02 @ 11:26:10
Postat av: Nadia

Såg inte Humorgalan men ska läsa på om vad det innebär. Jag är medlem i BRIS och Amnesty sedan många år. Nu och då skänker jag till något annat ändamål också plus köper maj-blomman och skänker min pant plus avrundar uppåt på coop. mm.

2009-05-02 @ 22:02:09
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Annica: Då var det rätt låga administrativa kostnader = BRA!



Men du; vi impulsköper vi med, kanske bara annat än vissa andra. ;)



Nadia: Det är så bra att vissa affärer har så att man kan avrunda uppåt, det gör vi alltid! :)

2009-05-03 @ 08:02:12
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Patrik Appelquist

Haloj!

Du och Johan får mer än gärna bli medlemmar i mitt välgörenhetsprojekt som drog igång ordentligt för bara några dagar sedan.



Kom in och läs mer om ni känner er intresserade.



//Patrik

-Hundratusen och ett år

www.hundratusenochettar.se

2009-05-04 @ 19:30:36
URL: http://www.hundratusenochettar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0