Årets julklapp!

Svensk handel har förutspått att årets julklapp 2009 kommer att bli spikmattan! Jag är extremt benägen att hålla med och vill som vanligt slå ett slag för Team Shakti's produkter! Jag, som troget använt min shaktimatta sedan två år tillbaka, gläds åt de nya produkter som de utvecklar för att sedan släppa på marknaden. Sensate tillskotten är en hel-ekologisk matta av ekologisk bomull med biologiskt nedbrytbara plastpiggar, samt en lite mer effektiv med endast 4 000 piggar sitället för de traditionella 6 000. Denna modell heter Advanced, och den är på väg hem till mig i detta nu! Johan får aldrig chans att nyttja den vi redan har eftersom jag ligger på den hela kvällarna och eftersom jag använt min så länge får han nu ta min gamla så satsar jag på den mer avancerade som ska passa vi som efterfrågar en mer effektiv behandling.

Kommande inköp under våren får bli en eko-matta då den vi redan äger har utsatts för kliande valptänder (hur man sen kan vilja ha en shakti-pigg i munnen är en annan fråga!) och är trasig både här och där.

Det finns även en light-matta för de med ledvärk eller är känsliga för den behandling en vanlig shaktimatta ger, denna modell har över 8 000 piggar för att ge en mjukare och lindrigare behandling.

 Bild lånad härifrån.

Och med alla billiga kopior som nu florerar på marknaden i diverse billighetsvaruhus mm. så hoppas jag att folk ändå väljer den äkta shaktimattan eftersom den;

¤ är CE-märkt vilket gör att den uppfyller EU's säkerhetskrav.
¤ sys i Indien under goda arbetsförhållanden. Den monteras sedan i Sverige med svenskt skumgummi.
¤ --> driver barnhem och skola i Indien!!!

Så genom att köpa shaktimattan originalet så bidrar man faktiskt till något gott - både för andra och för en själv! :D

Klicka här för att läsa mer om den vetenskapliga studie som nu utförs av Forskare och psykologer vid
IPB - Institutet för Psykofysiologisk Beteendemedicin, för att utröna om mattan, med sina 6 000 akupressurpiggar, kan reducera kroppslig stress och spänningar i kroppen, som så många användare menar.

Tror ni detta blir årets julklapp?

 


Kommentarer
Postat av: Ekomuppen

Tack för ditt inlägg!

Jag har letat bland spikmattor och jag kom också till slutsatsen att den här verkade bäst.

Det finns dessutom en ekologisk variant hos dem.



Jag skrev ett inlägg för ett par veckor sedan och efterlyste granskningar och rapporter om spikmatteindustrin, men jag vet inte om det finns några.

Jag hittade inget när jag sökte.



Vissa gånger kanske jag helt enkelt behöver bestämma mig för att lita på den information företaget tillhandahåller på sin hemsida - för min rygg skulle sannerligen behöva mattan. Det är den vänlig nog att påminna mig om dagligen.

2009-11-18 @ 18:39:30
URL: http://ekomuppen.wordpress.com/
Postat av: ..:Sarah:..

jag älksra då iallafall min spikmatta.. och jag såg de kommit ecologiska nu. :)



KRAM

2009-11-19 @ 01:14:30
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Ekomuppen: Jag tror det jag med, vissa saker får man bara lita till. Jag älskar att somna på min shakti, sover som en stock sen hela natten! Tror din rygg skulle gilla en matta med! :)



...:Sarah:...: Ja, det är den senaste! :) De är ju helt toppen!



Kram på dig,, turturduvan ;)

2009-11-19 @ 06:15:08
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Loa/Ecoloco

Shakti-matta inköpt både till min bror och mina föräldrar :-)

Definitivt årets julklapp. Hoppas bara att folk verkligen använder den.

2009-11-20 @ 22:43:09
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Loa/Ecoloco: Härligt! Ja, det hoppas jag med! Jag somnar dock på min varje natt...ljuvligt!



Kramalin

2009-11-23 @ 06:42:14
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0