Helgnöje?

Johan och jag köper ju all vår plast från Jordklok eftersom de har biologiskt nedbrytbar eller komposterbar plast av majsstärkelse. Då jag var in och beställde nu sist såg jag att de fått in kondomer av rättvisemärkt gummi! De kommer från French letter och är tillverkade i FSC-certifierat gummi från Fair Deal Trading. Detta innebär att producenterna betalas ett skäligare pris för råvaran som går till att förbättra arbets- och levnadsförhållandena för de anställda. Kondomerna är även certifierade av BSI, som garanterar att kondomerna är lika säkra som andra märken på marknaden. De är dessutom helt fria från animaliska tillsatser.


Bild lånad härifrånFrench Letter Kondomer \'\'Stimulating Massage\'\' 12 st


Kondomerna finns i olika utföranden; ”Afrodisiac”-paketet innehåller 4 x 4 kondomer i smakerna röd med rossmak, röd med passionssmak och gul med vaniljsmak. ”Linger lust” har en potensring som verkar fördröjande och förstärker känslan medan ”Sheer caress” är lite tunnare och ska ge en skönare känsla. Den fjärde sorten är ”Stimulating massage” och de kondomerna är ribbade för förhöjd njutning.

Ett 12-pack kostar 129 :-

 


Kommentarer
Postat av: Nora

Gud vad jag älskar din blogg!

2009-10-14 @ 16:51:28
URL: http://swedeinleeds.blogspot.com
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Nora: Ha, ha, vad härligt att höra! ;)



Kramalin

2009-10-15 @ 06:36:30
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0