Lite update & husmorstips från sju

0-6a9663e361119cccb9b5c27c400cae56.png

Lite update & husmorstips från sjukstugan; jag har 38,3 i feber och Leon 39,5. Just nu botar vi Leons feber med Hepar Sulfuris mplx & Belladonna. Jag knaprar Hepar Sulfuris mplx och Gelsemium - det sistnämnda mot muskelvärk vid förkylning, ont i ögonen mm. Har som vanligt ont åt bihålorna så här kommer ett smashing-tips mot svullna bihålor och täppta näsor; börja med att tappa upp hett, hett vatten i handfatet. Droppa i 5 droppar Congest Ease - en blandning av ekologiska essentiella oljor från Essentiel care, finns på Grön Gåva (se länklista). Andas in och ut genom näsan med en handduk ovanför huvudet, som ett tak, och snyt ut på varje utandning. Sedan sköljer jag näsan och smörjer den invändigt med Pranayamasalva från Team Shakti. Ta 1/2 pipett näsdroppar med ren Propolis i varje näsborre 3 ggr./dag. Ta också 2 dragéer Propolis 3 ggr./dag. Detta upprepas till man är symptom-fri. Annars tuggas ekologiska halstabletter för att lena halsen och mängder med citronvatten dricks för att riva med otrevligheter (läs slem & snor) ut. Har även haft örstygn (ilande smärta i öronen) och mot det tänkte jag testa ett gammalt antroposofknep jag hittade i gömmorna; ett förband med finhackad, gul lök som sveps in i gasbinda. Låt ligga tryckt mot öronen medan man vilar i 60 min. Detta ska tydligen dra ut smärtan. Johan äter Hepar Sulfuris mplx & Esberitox samt mängder av C-vitamin och antioxidanter i form av nyponpulver, blåbär, vitkål, morötter, paprika, vitlök & chili. Ett bra tips är att uppdatera medicinskåpet så fort man blivit frisk så att alla saker finns hemma vid nästa sjukdomstillfälle!


Kommentarer
Postat av: Nadia

Vid öroninflammation som jag hade för många många år sedan krossade jag vitlök, blandade saften med olivolja, doppade bomullstussar i detta och vände liksom utochin och stoppade in i öronen. (Det ska INTE rinna in i öronen) Funkade jättebra!

2009-10-19 @ 21:59:41
Postat av: lisa

åh jobbigt. hoppas du inte behöver vara sjuk alltför länge.



Försvarets hudsalva är himla bra!

2009-10-19 @ 23:48:49
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Erika

Så jobbigt att vara sjuk!



Krya på er!

2009-10-20 @ 06:23:08
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Nadia: Bra tips, ska genast antecknas!



lisa: Ja, den hjälper bra om man snutit sig röd och irriterad under näsan!



Erika: Tackar!

2009-10-20 @ 10:55:32
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0