Måtte nu händerna Bliwa mjuka!

Som jag skrev om igår fick vi hem en försändelse med den nya Svanen-märkta tvålen från Bliw.



Den tillverkas i Falun och är parfymerad med miljöanpassad parfym. Tvålen kommer att säljas både i återvinningsbar plastförpackning samt i refill så att man enkelt ska kunna fylla på! 

Kommer i fyra dofter; blåbär, skogshallon, timotej och vildkaprifol - varav vi fick skogshallon och timotej.
Jag tycker det luktar gott men Johan tycker de luktar för mycket. Just nu står de i båda badrummen som komplement till våra ordinära eko-tvålar då jag inte vill använda dessa på Leons hud. Eftersom vi fick två stora fyllda pumpflaskor + två rejäla refills till så kommer svärmor att få refillförpackningarna ty hon är en riktig Bliw-fantast!

Jag tycker dock att detta är ett bra steg i rätt riktining att indoktrinera miljötänket hos de som annars inte kika på ekologiska eller miljömärkta produkter och jag hoppas fler konventionella märken inspireras av och hakar på denna satsning! :)



Kommentarer
Postat av: jenny

handlade hem vildkaprifolen häromdagen. köpte refillen o fyllde på i den gamla bliw flaskan som hängt med sen jag vet inte när..



tack för tipset om plasten i bla nappflaskorna!!!

kram

2009-10-05 @ 00:40:59
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

jenny: Trevligt! Gillar verkligen att refill slagit så stort i handeln!



Och varsågod, härligt att se att så många tagit till sig det!



Kramalin

2009-10-05 @ 07:13:56
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Bine

Hej! Jag undrar om du vet vad plasten heter som refill-förpackningen är gjord av? Står det på förpackningen?

2010-05-27 @ 09:35:34
URL: http://biinee.blogg.se/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Bine: Hej på dig! Tyvärr kan jag inte svara på det då tvålen sedan länge är använd och då jag återkgick till vår "vanliga" eko-tvål hamnade flaskorna i insamlingen. Mitt tips är att maila till Bliw och fråga, det borde de ju kunna svara på! :)



Malin

2010-05-31 @ 05:33:38
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0