I oktober, tror jag det var, blomm

0-5ccb0bed7a045f61f054612a4d52d0c5.png

I oktober, tror jag det var, blommade min underbara Mårbacka-pelargon med sina sista, ljuvligt rosa blommor. Jag klippte sedan ner den, tog bort den jord som gick att skaka bort utan att skada rötterna och ställde den sedan mörkt & svalt. Nu har den övervintrat fin-fint, men blommat då och då under vintern, så jag tror jag struntar i övervintring nästa år. Om en vecka eller två ska denna få ny jord, vatten och komma fram i ljuset igen för att sakta vakna till liv av vårsolens första, försiktiga, värmande strålar. Målet är att av denna få sticklingar till minst 7 st. nya; 6 st. till köksfönstren & 1 till mamma's J! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0