Peel on - masque off!

Produkterna från Enhus Organic är nu testade av ekomammans granskande ögon och hud och jag måste säga att de är mer än över förväntan!



Ansiktsmasken, Hydra Energy Masque, är lätt att applicera och känns lätt på huden och inte alls kladdig. Den ska verka i 10 minuter och sedan sköjs den lätt av. På hemsidan beskrivs den som en svalkande mask som ska tillföra ny fukt och energi. Jag håller faktiskt med om det! Jag har använt de tre gånger och jag tycker huden känns spänstigare och smidigare. Johan kommenterade att hyn ser så rosig ut och det tror jag beror på dessa produkter!

Peelingen heter Jojoba Face Scrub och innehåller just jojoba-korn som mjukt och lätt peelar bort de döda hudcellerna. Jag tyckte den kändes "försiktig" då jag provade den först och tänkte att den nog inte skulle peela tillräckligt, men då jag sköljde av ansiktet var huden avsevärt mjukare och fräschare än innan så peelingen gjorde visst sitt jobb. Det är väl det som är skillnaden - då man använder riktiga produkter behöver de inte mycket mer än sin naturliga egenskap för att göra verkan!

Båda produkterna är alltså mer än till belåtenhet, tack snälla Johanna!

I slutet av veckan kommer jag att sammanställa en liten eko-guide till ett hemma-spa nu då jag har så fina, rena eko-produkter hemma!

Malin ♣

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0