Ett VIKtigt vikande

Jag har på sistone fått en massa mail om hur just jag viker min m-kopp innan införande eftersom vissa inte är helt nöjd med hur de gör. Mig veterligen kan man vika på två sätt och det ena fann jag på utsidan av min kartong och det andra innuti foldern. Jag har fotat då jag viker på de två olika sätten och försöker beskriva så gott jag kan till så jag hoppas det kan vara till hjälp? :)

Vikning 1

  

Greppa koppen mellan fingrarna och vik den mitt i på längden.

  

Då den är klar ska den se ut som ett "B" eller ett par "glasögon". Klar för införning.

Vikning 2

 

Greppa koppen mellan fingrarna på samma sätt som vid vikning 1. Ta sedan hjälp av andra handen och tryck in den i överkant i stället för mitt i på längden.



Så den "ploppat in" i överkant ska den se ut så här i profil.
Klar för införning.

Jag avänder mig av modell två då jag tycker den känns bekvämare vid införning, men det är såklart en smaksak. Hoppas ni som undrat känner er hjälpta av detta?

Ni som har en m-kopp, hur viker ni den? 1 eller 2?

Malin ♣


Kommentarer
Postat av: Pernille

Tvåan! Har man en lite mjukare kopp så upptäcker man snart att ettan inte alls "vecklar ut sig" på plats, tvåan däremot gör som den ska.

2010-01-05 @ 07:51:17
Postat av: anna

Jag kör också med tvåan, klart smidigare tycker jag.

2010-01-05 @ 09:10:17
URL: http://aleryd.wordpress.com
Postat av: Marie

Jag använder ettan men jag kanske skulle prova det andra sättet då...? Det verkar ju bättre enligt kommentarer. :)

2010-01-05 @ 09:19:35
Postat av: Varkenoch

Jag använder ettan, ungefär så i alla fall. Och så har jag upptäckt att jag lättade får m-koppen på plats om jag sitter eller hukar, eller slänger upp ena benet på toastolen. Fråga inte hur jag kom fram till det :)

2010-01-05 @ 09:31:58
URL: http://varkenocheller.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Jag kör med tvåan, den blir ju minst på något sätt och lättare att få på plats.

2010-01-05 @ 10:11:50
URL: http://omlivetpalandet.blogspot.com
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Kör som sagt också med tvåan här, tycker den vecklar ut sig av sig självt då. Med ettan fick jag vrida och trixa fast den var på plats. Jag brukar också slänga upp benet på toastolen, man ber till gud varje gång att man inte glömde låsa toadörren bara!!! ;)

2010-01-10 @ 11:08:01
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0