För snart 1 år och 9 månader sedan lades e...

dsc05329 (MMS)

För snart 1 år och 9 månader sedan lades en varm och pulserande, fuktig och lätt klibbig varelse på mitt bröst. De sa att så för tidigt födda barn 'normalt' inte brukar orka skrika vid födsloögonblicket, men du skrek för glatta livet, kanske för att fira det? men blev lugn i den sekund vi möttes hud mot hud. Hud mot hud och närhet skulle komma att spela stor roll i vårt nya liv tillsammanr, och gör så än idag. Jag känner mig halv de stunder du inte är nära mig och du ska veta att jag kämpar med mig själv många gånger för att våga låta dig gå och så sakteliga släppa taget. Försiktigt prövar du vingarna och modet inom dig växer. Du springer med lätthet flertalet steg framför mamma, men du ska veta att jag alltid finns där - några steg bakom då du är liten och i närheten i tanken så fort du växer upp - redo att lyfta dig de gånger du inte finner orken att resa dig, att bära dig de gånger benen inte bär eller ta dig i handen och ledsaga dig de gånger du ber om orientering i din vilsenhet. Det man en gång burit innuti sig klarar man inte av att vara utan till fullo, vi är delar av varandra - ett pussel som endast kan bli helt med den andres kompletterande bitar - och så ska det förbli. Tack för att just jag får vara din mamma! Jag älskar dig, Skrumpan!


Kommentarer
Postat av: Henrik / enbättrevärld.nu

Vilka fina inlägg de 2 senaste :) (ja fler därtill såklart men läste nyss de 2 senaste)



Nu blir det dusch och sen iväg till Baobab och samla ännu mer inspiration och kraft av härliga människor och förhoppningsvis även ge tillbaka såklart!

2010-07-10 @ 12:02:33
URL: http://enbattrevarld.nu/blogg
Postat av: Ylva

Så sant Malin. Kanske är det därför jag har så svårt att vänja mig vid varannanveckaslivet. Det är nog omöjligt tror jag. Kram!

2010-07-10 @ 19:54:47
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Henrik: Tack ! :)



Vad härligt det låter, jag är säker på att många kommer att inspireras av dig, vännen!



Många kramar!



Ylva: Usch ja, jag kan inte föreställa mig hur det måste kännas för dig! :'( Jag skulle inte vilja byta och beundrar dig oerhört för att du står ut - även om det kanske inte finns något val.



Många styrke-kramar, och hälsa för guds skull till klimparna!

2010-07-11 @ 10:33:26
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0